|
کدخبر: 272078

خطری بزرگ در کمین کتابخانه ملی

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: گود فرهنگ به منظور تامین پارکینگ طبقاتی که نیاز جدی شهروندان در آن محدوده است، ایجاد شده اما متاسفانه این پروژه رها شده و یک سرمایه و دارایی ارزشمند شهرداری سال‌ها بلوکه شده است.

جامعه خطری بزرگ در کمین کتابخانه ملی

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران گفت: گود فرهنگ به مساحت ۳۳هزارو ۸۰۰مترمربع از سال ۱۳۹۴به منظور تامین پارکینگ طبقاتی که نیاز جدی شهروندان در آن محدوده است، ایجاد شده اما متاسفانه این پروژه رها شده و یک سرمایه و دارایی ارزشمند شهرداری سالها بلوکه شده است.

میثم مظفر در ادامه افزود: ارتفاع این گود در برخی نقاط به بیش از ۴۰متر می رسد و علی رغم اینکه طی ۴ سال گذشته در آن گود، اقداماتی در جهت استحکام انجام شده، اما وضعیت امروز این گود به لحاظ ایمنی بسیار نگران کننده است و از استحکام لازم برخوردار نیست و هر از چندگاهی، ترک هایی در جداره مخزن کتابخانه ملی ایجاد می شود و صرفاً بصورت موقت اقداماتی در جهت تقویت استحکام بنا انجام می شود اما وضعیت بسیار خطرآفرین و نگران کننده بوده و ممکن است هر لحظه فاجعه ای رخ دهد که تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

وی ادامه داد: نیلینگی که در گودها انجام می شود، پایداری موقت و زمان معینی دارد که سریعاً باید مراحل تکمیلی بنا، ادامه پیدا کند و اگر مشمول زمان شود، خطر آفرین خواهد بود.

عضو شورا افزود: با احداث این پارکینگ طبقاتی ۳۰۰۰واحد پارکینگ در اختیار شهروندان کثیری که به مراکز مهم فرهنگی آن محدوده مراجعه می کنند، قرار می گیرد و یک عارضه و مشکل مهم شهروندان و مراجعه کنندگان نیز حل می شود.

مظفر تاکید کرد: توقع ما از شهردار این است که از طریق کار مشارکتی و سرمایه گذاری و یا تامین مالی مستقیم از سوی شهرداری تهران، هرچه سریعتر کار تکمیل بنای این گود رها شده و پرخطر آغاز شود و هم موجب مولد سازی دارایی های شهرداری شود و هم از یک بحران و خطر بزرگ جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان پیشنهاد داد: مدیرعامل محترم شرکت نوسازی عباس آباد در یکی از جلسات صحن شورا دعوت شود و از ظرفیت ها ، پتانسیل ها و مشکلات منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد، گزارشی را به اعضای شورا ارئه کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها