|
کدخبر: 281349

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در زیرساخت‌ شهرک های صنعتی ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریال در زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هزینه شده که امیدواریم با بیش از دو هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی که در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در حال اجراست تا پایان سال نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد ریال در مجموع در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شود.

شهرک های صنعتی سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در زیرساخت‌ شهرک های صنعتی ایران

علی رسولیان در بازدید از واحدهای تولیدی و پروژه‌های زیرساختی و عمرانی شهرک صنعتی ایوان در استان ایلام، افزود: در این سفر دو هدف مهم دنبال می‌شود، یکی تامین زیر ساخت‌ها شامل زمین مناسب برای فعالبت بنگاه ها، تامین آب و برق و دیگری ایجاد کارگاه‌های کوچک برای کسب و کارهای زیر ده نفر شاغل و کسب کارهایی که نیاز به مکان‌های کوچکی دارند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در سطح کشور امسال برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۰۰۰ کارگاه شروع شده که بخشی در استان ایلام خواهد بود. با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان امیدواریم ظرف یک ماه آینده بتوانیم بخشی از این واحدها فعال شوند تا علاوه بر بکارگیری نیروی کار، تولید نیز انجام شود.

رسولیان، یادآور شد: دومین هدف دنبال شده بحث افزایش ظرفیت تولید و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط با محوریت وزارت صنعت است. موضوع احیای واحدهای راکد به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت تولید در دستور کار قرار دارد. در این طرح واحدهایی که زیر ۵۰ درصد فعالیت دارند تحت حمایت قرار می‌گیرند.

وی، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۶۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید برگشته و مشغول فعالیت شده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۰۰ واحد تولیدی راکد که از ظرفیت‌های آنها استفاده نمی‌شد به چرخه تولید برگشته‌اند.

رسولیان، گفت: امیدواریم در ایلام که یکی از استان هایی است که واحدهای تولیدی تعطیل زیادی دارد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از واحدها به چرخه تولید بازگردند.

بازدید معاون وزیر صمت به همراه نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از کارخانه سولفات پتاسیم ایوان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز سفر خود به استان ایلام به همراه نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از کارخانه سولفات پتاسیم ایوان و دو واحد کارگاهی تازه تاسیس واقع در شهرک صنعتی ایوان بازدید کرد.

رسولیان در این بازدید بر انجام پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکلات کارخانه سولفات پتاسیم ایوان تا بازگشت کامل آن به چرخه تولید تأکید کرد.

وی همچنین اظهار کرد: رفع مشکل این کارخانه که تامین مواد اولیه برای تولید است مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، گفت: مهم‌ترین مشکل کارخانه سولفات پتاسیم ایوان سرمایه در گردش است که می‌تواند با تامین این کمبود رفع شود.

سارا فلاحی ادامه داد: هم اکنون بحث اشتغال مهم‌ترین مشکل مردم این استان است که با ایجاد کارخانه‌ها و احیا شدن واحدهای راکد تا حدودی این معضل برطرف می‌شود.

وی افزود: در گذشته ۱۳۰ نفر در کارخانه سولفات پتاسیم ایوان مشغول بکار بودند که به دلیل مشکل مالی این تعداد به ۵۰ نفر کاهش یافته است.

نماینده ایلام در مجلس در پایان خواستار همکاری دستگاه‌های مربوطه جهت رفع مشکلات واحدهای تولید راکد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین روز پنجشنبه در دومین روز سفر خود به استان ایلام از پروژه‌های عمرانی شهرک صنعتی ایلام نیز بازدید به عمل آورد.

رسولیان، در ادامه از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ایلام بازدید و بر نظارت‌های مستمر بر کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه و ارتقاء و بروز رسانی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ایلام تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در این سفر از کارخانه کوشاب غرب تولید‌کننده انواع ماءالشعیر، آب‌میوه‌های گازدار و انواع نوشابه ویتامینه‌ای مستقر در ناحیه صنعتی شباب نیز بازدید به عمل آورد.

دیدار با استاندار و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ایلام، بازدید از ناحیه تخصصی صنعتی ایلام، بازید از ناحیه صنعتی بدره، بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرک صنعتی ایلام، بازدید از پروژه‌های عمرانی و واحد صنعتی هایسنس واقع در شهرک صنعتی شباب و بازدید از شهرک صنعتی ایوان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه علی رسولیان معاون وزیر صمت به ایلام بوده است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها