|
کدخبر: 274042

گسترش زیرساخت های صنعتی در پهنه فارس

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در زرین دشت گفت: تکمیل زیرساخت ها در شهرک صنعتی زرین دشت در اولویت قراردارد وناحیه صنعتی دبیران ایجاد می شود.

صنعت گسترش زیرساخت های صنعتی در پهنه فارس

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با حضور در شهرستان زرین دشت از اراضی در نظر گرفته شده برای ایجاد نواحی صنعتی جدید در مناطق دبیران و شهرپیر بازدید و پس از بررسی وضعیت زیرساخت ها در شهرک صنعتی زرین دشت و ناحیه صنعتی حاجی آباد در جلسه با نماینده مردم شهرستان‌های زرین دشت و داراب در مجلس شورای اسلامی به بررسی مسائل ومشکلات موجود پرداخت.

وی در جلسه بررسی و رفع مشکلات شهرک های زرین دشت که باحضور نماینده مردم شهرستان‌های زرین دشت و داراب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسولان شهرستان برگزار شد با اشاره به بازدید از اراضی در نظر گرفته شده برای ایجاد نواحی صنعتی شهر پیر و دبیران گفت: با توجه به بررسی های موجود مکان یابی ناحیه صنعتی دبیران مورد تایید اولیه قرارگرفت و در صورت امکان تامین برق، می توانیم نسبت به مراحل تملک زمین و تصویب این ناحیه صنعتی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید باید عواملی نظیر امکان تامین زیرساخت هانظیر آب،برق و گاز،دسترسی مناسب به مناطق جمعیتی،وجود سرمایه گذاران بومی وغیر بومی ،ظرفیت های منطقه ای ،ملاحظات زیست محیطی و توجیه فنی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد گفت:باتوجه به این عوامل ،ایجاد ناحیه صنعتی در نزدیکی شهر دبیران در برنامه کاری این شرکت قرارمی گیرد .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود:باتوجه به محدودیت منابع آب شهرستان ،مهمترین زیرساخت ،تامین آب پایدار است که با توجه به تخصیص آب از خط انتقال آب شرب به شهر دبیران ، مسیر راه اندازی این ناحیه صنعتی هموار خواهدشد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای شهرک صنعتی زرین دشت نیز انشعاب از محل خط انقال آب شرب به شهر حاجی آباد خریداری شده است گفت:به زودی آب این شهرک صنعتی وصل می شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس مهمترین مشکل شهرک صنعتی زرین دشت را تامین برق اعلام کردو گفت:آماده مشارکت با شرکت توزیع برق فارس برای احداث خط اختصاصی برق از پست حاجی آباد هستیم و باتوجه به اینکه امسال در بودجه سنواتی اعتباراتی برای برق رسانی به شهرک های صنعتی به توانیر اختصاص یافته می توان از این محل نسبت به اجرای خط انتقال اقدام کرد.

در این جلسه نماینده مردم شهرستان‌های زرین دشت و داراب در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون کشاورزی،آب ،منابع طبیعی ومحیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز بر آمادگی همه مسولان شهرستان برای راه اندازی ناحیه صنعتی شهر دبیران تاکید کرد وگفت:باتوجه به اینکه مهمترین مشکل منطقه اشتغال است ،ایجاد نواحی صنعتی می تواند سبب جذب سرمایه گذار و ایجاد ظرفیت های اشتغال شود.

محمد جواد عسکری افزود:موانع و مشکلات شهرک های صنعتی را در سطوح استانی وملی پیگیری خواهیم کرد.

 

منبع: شهرک صنعتی استان فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها