|
کدخبر: 299563

الجزایر خیال ایران را راحت کرد

رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران در گفت وگو با اسپوتنیک تاکید کرد که روابط کشورش با ایران در دوره گذشته همانند روابط دیگر کشورهای عربی با ایران نبود.

سیاست الجزایر خیال ایران را راحت کرد

موسی خرفی، رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران در گفت وگو با اسپوتنیک تاکید کرد که روابط کشورش با ایران در دوره گذشته همانند روابط دیگر کشورهای عربی با ایران نبود.

وی گفت که ایران از جمله اولین کشورهایی بود که استقلال الجزایر در سال ۱۹۶۲ را به رسمیت شناخت و سفارت خود در این کشور را افتتاح کرد.

خرفی خاطرنشان کرد که در پی میانجیگری موفق الجزایر میان ایران و عراق در خصوص درگیری های مرزی در شط العرب در سال ۱۹۷۵ در زمان هواری بومدین،رئیس جمهور فقید الجزایر ، روابط دو کشور گسترده تر شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران گفت که طی سال های گذشته برخلاف دیگر کشورها که روابطشان با ایران را قطع کرده بودند، الجزایر روابطش با ایران را حفظ کرد.

وی گفت که در مرحله آتی شاهد گسترش  همکاری و مبادلات تجاری و افزایش سرمایه گذاری ها میان ایران و ‌الجزایر خواهیم بود و این همکاری ها تمامی زمینه ها و در راس آن ها صنعت دارویی و تجهیزات پزشکی را شامل خواهد شد.

این مسئول الجزایری گفت که کشورش تلاش می کند که در زمینه اقتصادی از اروپا آزاد شود و گام های جدی برای افزایش همکاری اقتصادی با کشورهای عضو بریکس اتخاذ کند و از روابط خوبش با تهران در این زمینه بهره ببرد.

خرفی گفت که سطح همکاری ها میان دو کشور ایران و الجزایر در سطح روابط دو کشور نیست اما این همکاری ها در آینده گسترش خواهد یافت.

وی گفت که از روابط ایران و ‌الجزایر باید در راستای ایجاد ثبات و فعالیت در چارچوب یک رویکرد مشترک درخصوص برخی مسائل منطقه ای و در راس آن ها مساله فلسطین استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه الجزایر امروز به تهران آمد. حسین امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود در مورد این سفر نوشت: «امروز میزبان آقای احمد عطاف همتایم از الجزایر بودم.

در ابتدای گفتگوها به ایام جنگ تحمیلی و تلاش‌های الجزایر برای میانجیگری اشاره شد.

توافق کردیم همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، فناوری، صنایع، گردشگری، کشاورزی و پزشکی شتاب گیرد.

به گواه تاریخ دو کشور ایران و الجزایر دوست روزهای سخت یکدیگر هستند.»

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها