|
کدخبر: 299081

دولت فرانسه صدای معترضان را بشنود

سخنگوی وزارت خارجه با تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت : امروز ۱۲ تیرماه آخرین روز بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است، روزی که آمریکایی‌ها هوایپمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار دادند.

سیاست دولت فرانسه صدای معترضان را بشنود

ناصر کنعانی در نشست خبری این هفته خود با بیان این که در این جنایت حدود ۲۹۸ نفر به شهادت رسیدند و ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال نیز به شهادت رسیدند، گفت: آمریکایی‌ها هیچ گاه به خاطر این جنایت عذر خواهی نکردند.

وی یاد شهدای این اقدام جنایتکارانه را گرامی داشت .

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران مبتنی بر رصد تحولات بین‌المللی، تحولات فرانسه را نیز با دقت دنبال می کند، گفت: ما موضع رسمی و شفاف خود را در این ارتباط اعلام کردیم.

وی گفت : توصیه ما به مقامات فرانسه این است که صدای معترضان را بشنوند و از به کارگیری خشونت مفرط و غیر ضروری اجتناب کنند و به خواسته‌های قانونی معترضان توجه کنند و خود به توصیه‌هایی که به دیگران معمولاً در موارد مختلف مطرح می‌کنند، عمل کنند.

کنعانی گفت: وزیر امور خارجه ایران در راس هیأتی برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به آذربایجان سفر می‌کند.

وی گفت : وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به آذربایجان برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و رایزنی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکومیت حملات شب گذشته رژیم صهیونسیتی به شهر جنین در کرانه باختری گفت: از سازمان همکاری اسلامی و جامعه جهانی انتظار می‌رود در مورد محکومیت و برخورد با جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی به صورت جدی و موثر عمل کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها