|
کدخبر: 298412

اول به فرانسه سفر کنیم یا اسپانیا؟

وقتی صحبت از سفر به اروپا باشد، همیشه بر سر دوراهی سفر به فرانسه یا اسپانیا می‌مانیم و نمی‌دانیم برای یک تجربه اروپاگردی تمام عیار، باید کدام یک را انتخاب کنیم؟

اگر شما هم از افرادی هستید که میان سفر به فرانسه، بازدید از برج ایفل و شب‌نشینی‌های عاشقانه در کنار رود سن در پاریس و سفر به پایتخت کاتالونیا، بارسلونا، با معماری عجیب‌وغریب و سواحل دلفریبش، مردد مانده‌اید و نمی‌دانید کدام یک، مقصد بهتر و مناسب‌تری برای‌ شما است، چند توصیه مهم برای‌تان داریم! با در نظر گرفتن نکات زیر، دیگر تردید نخواهید کرد و به‌راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که اول به تور فرانسه بروید یا اسپانیا؟

چرا اول بریم فرانسه؟

اروپاگردی، بدون سفر به پاریس؟ حتماً شوخی می‌کنید! برای بسیاری از گردشگران، پاریس نقطه آغاز سفر به اروپا و آشنا شدن با تاریخ و هنر عصر رنسانس به حساب می‌آید. این شهر دیدنی مهد هنر، تمدن و تاریخ اروپا است؛ با برج ایفل، به‌عنوان گل سرسبد جاذبه‌های دیدنی فرانسه، کلیسای نوتردام با تاریخی پر فرازونشیب، با گنبدی باشکوه و مزین‌شده با مجسمه‌‌های سنگی ناپلئون بناپارت و آرامگاه مشاهیر معروفی مانند ماری کوری، پیر کوری، ویکتور هوگو و ژان ژاک روسو، کلیسای سنت شاپل پاریس (Sainte-Chapelle) با پنجره‌های بلند و رنگی، موزه هنر‌های پاریس و کاخ ورسای.

امکان ندارد به جاهای دیدنی پاریس اشاره کنیم، اما نامی از موزه لوور نبریم؛ موزه لوور بزرگ‌ترین موزه فرانسه و از معروف‌ترین موزه‌های جهان است که سازه‌ هرمی‌شکل و شیشه‌ای آن با نور‌پردازی حیرت‌انگیزش، در دل شب می‌درخشد. با مرور این‌ها، احتمالاً حدس زدن جواب این سوال که «چرا اول باید به فرانسه سفر کنیم؟»، برایتان سخت نخواهد بود. پس دلایل زیر را هم بخوانید: 

فرانسه، بهترین انتخاب برای سفر اولی‌ها 

اگر تا به حال به کشور‌های اروپایی حوزه شینگن سفر نکرده‌اید و نگران دردسر‌های دریافت ویزای شینگن هستید، تور گروهی فرانسه بهترین انتخاب برای شماست. سفارت فرانسه سخت‌گیری‌های کمتری نسبت به سایر سفارت‌ها اروپایی در ارائه ویزا دارد؛ به همین دلیل دریافت ویزای شینگن برای سفر‌ اولی‌ها از سفارت فرانسه، بسیار راحت‌تر از سایر کشور‌های اروپایی است. علاوه بر این، پاریس می‌تواند یک مقصد رویایی، شگفت‌انگیز و پر از عاشقانه‌های زیبا، برای شروع اروپا‌گردی شما باشد.

مرور تاریخ و تمدن اروپا و جهان در فرانسه

تاریخ و تمدن اروپا و جهان را می‌توان در موزه‌ها، کلیساهای عصر رنسانس و معابد رومی پاریس مرور کرد؛ و چه جایی بهتر از موزه لوور! این موزه که در یک کاخ سلطنتی قدیمی واقع شده، با تزیینات ظریف، نقشی‌های دیواری و سقفی و آثاری که به نمایش می‌گذارد، بهترین مکان برای سفر به دل تاریخ جهان است. در این موزه، آثار باستانی هر تمدن و قاره‌ای را که بخواهید، پیدا می‌کنید؛ از تمدن مصر، روم، یونان، چین و آفریقا گرفته تا آثار به‌جای مانده از تخت جمشید و ایران‌ باستان. در بازدید از موزه لوور، تابلوی مونالیزا، اثر نقاش معروف لئوناردو داوینچی، با همان لبخند اسرارآمیز و مرموز منتظر شماست. 

تجربه قایق‌سواری در معروف‌ترین رودخانه جهان

چه چیزی لذت‌بخش‌تر از صرف شام آخر روی رود سن می‌تواند خاطرات سفر به پاریس را برای همیشه در دلتان زنده نگه ‌دارد؟ انعکاس نور خورشید، چراغ‌های روشنایی قایق‌های توریستی و تصویر پل تاریخی پونت نئوف (Pont Neuf) در آب و ترکیب آن با صدای ناقوس کلیسا‌‌ها و منظره ساختمان‌های اطراف، هر گردشگری را به پاریس می‌کشاند. همچنین، گذراندن ساعات پایانی شب و پیاده‌روی در جاده‌ کنار رودخانه، از تفریحات مورد علاقه گردشگران و فرانسوی‌ها در پاریس است.

چرا اول بریم اسپانیا؟

در تور اسپانیا، شانس دیدن دو شهر جذاب مادرید و بارسلونا را خواهید داشت؛ مقاصدی که نام آن‌ها، شما را به یاد رقابت نفس‌گیر و جذاب دو تیم فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ می‌اندازد. بارسلونا، پربازدیدترین شهر اسپانیا است که کوچه‌ها و خیابان‌های آن مملو از شاهکار‌های معماری گوتیک، بناهای خارق‌العاده آنتونی گائودی با دیواره‌های مواج و پنجره‌های بیضی شکل، کلیساهای کاتولیک حیرت‌انگیز و غول‌پیکر مانند ساگرا فامیلیا، زندگی شبانه‌ پر‌شور با موسیقی زنده، رقص و آواز و ده‌ها رستوران دارای ستاره میشلن است که سفری رویایی و سرشار از سرخوشی را برای‌تان می‌سازد. همچنین، سواحل درخشان بارسلونا، خستگی بازدید در یک روز تابستانی و گرم را از تنتان بیرون می‌کند.

مادرید اما شهر موزه‌ها است؛ موزه‌هایی مانند موزه دل پرادو که در کنار نقاشی‌های نفیس نقاشان اسپانیایی قرن ۱۲ تا ۱۹ میلادی، بازدید از ساختمان زیبای آن با ستون‌های رومی و سفید‌رنگش، خالی از لطف نیست! پارک رتیرو، کاخ سلطنتی مادرید که رقیب کاخ ورسای فرانسه با بیش از ۳ هزار اتاق است، میدان پلازا مایور و مجسمه سنگی خرس و توت‌فرنگی در میدان قدیمی و تاریخی دروازه خورشید (Puerta del Soal)، تنها بخشی از جاذبه‌‌های دیدنی مادرید است که برای کشف و ماجراجویی در آن باید بار‌ها و بار‌ها به اسپانیا سفر کنید. 

اما چه ویژگی‌هایی اسپانیا را در رقابت با فرانسه، برنده می‌کند؟

اسپانیا، بهترین مقصد زمستانی اروپا

اگر می‌خواهید در زمستان به اروپا سفر کنید و دنبال مقصدی با آب‌وهوای زمستانی معتدل می‌گردید، اسپانیا را انتخاب کنید. کشور اسپانیا در عرض جغرافیایی‌ پایین‌تری نسبت به فرانسه قرار گرفته و خبری از سوز و سرمای شدید زمستان در آن نیست.  

سواحل اسپانیا، بهشت عاشقان آب و آفتاب

هیچ‌چیز بهتر از شنا در دریای فیروزه‌ای مدیترانه و آفتاب‌ گرفتن در کنار ساحل، نمی‌تواند خستگی سفر در گرمای تابستان را از تنتان بیرون کند. اسپانیا، دقیقاً همان مقصدی است که شما را با سواحل زیبا و متنوع خود شگفت‌زده خواهد کرد. ساحل بارسلونتا (Barceloneta)، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سواحل شهر بارسلونا است که عاشقان آب و آفتاب را کنار هم جمع می‌کند. از تفریحات آبی در بهار و تابستان تا صرف غذا با چشم‌انداز دریا در زمستان، از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران در سواحل اسپانیا است.

زندگی شبانه پر‌ شور‌ و حال در اسپانیا

فرقی نمی‌کند تازه غروب شده باشد یا شب به نیمه رسیده باشد؛ بارسلونا همیشه بیدار است و میدان‌های شهر مملو از نوازندگان، هنرمندان و گردشگرانی است که برای تماشای اجرای موسیقی زنده، قید خواب شبانه را زده‌اند.

محله ال راوال (El Raval) در بارسلونا، یکی از بهترین مناطقی است که در کنار گالری‌ها، بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها و کافه‌ها، تجربه‌ای دلنشین از زندگی شبانه در اسپانیا را با هنرمندان خیابانی، بارهای زیرزمینی و کلاب‌های مدرن، برای‌تان می‌سازد. با مرور موارد بالا، متوجه می‌شویم که در رقابت میان فرانسه و اسپانیا، هیچ برنده یا بازنده‌ای وجود ندارد! هر دو این مقاصد می‌توانند گزینه‌ای ایده‌‌‌آل برای اروپاگردی باشند و این شما هستید که بر اساس اولویت‌های خود، یک یا هر دو آن‌ها را انتخاب می‌کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها