|
کدخبر: 297319

خبر فوری از تعطیلی شنبه/ منتفی شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها، بیان کرد: دولت در لایحه ای که به مجلس ارائه داده است به دنبال کاهش ساعت کاری است و در لایحه ای که ارائه کرده ۴۴ ساعت در هفته را به ۴۲/۵ ساعت تقلیل داده است.sd

سیاست خبر فوری از تعطیلی شنبه/ منتفی شد؟

سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها، بیان کرد: دولت در لایحه ای که به مجلس ارائه داده است به دنبال کاهش ساعت کاری است و در لایحه ای که ارائه کرده ۴۴ ساعت در هفته را به ۴۲/۵ ساعت تقلیل داده است. ما نیز در مجلس با توجه به اینکه ۵ روز هفته کاری است به این نتیجه رسیدیم که اگر بنا باشد بیش از ۸ ساعت در روز کارمندان سر کار حضور داشته باشد طاقت فرسا بوده و بهره‌وری لازم هم ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل ما ساعت کاری کارمندان در طول ۵ روز کاری را ۴۰ ساعت تعیین کردیم. بدین ترتیب ساعت ورود و خروج کارمندان به ادارات منطقی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص کمیسیون اجتماعی این است که ۵ روز هفته کاری بوده و ساعت کاری آن نیز روزی ۸ ساعت است. تعطیلی بین پنجشنبه و شنبه است. دولت در خصوص اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز تعطیل باشد، نظری نداده است. هنوز اینکه بین پنجشنبه و شنبه کدام روز باید تعطیل باشد جای بحث دارد. کمیسیون اجتماعی به تعطیلی شنبه رای داده اما ممکن است در صحن مجلس این تعطیلی به پنجشنبه تغییر کند.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    احتما لا کسانیکه فکر میکنند موتوفیان فقط در روزهای پنجشنبه تعطیل هستند و سر مزار شان منتظر دیدن اقوامشان نشسته اند با تغی یر اصولی روز تعطیلی و ارتباط داشتن کاری بیشتر با سایر ممالک مخالفت خواهند کرد. چ ون فکر میکنند مرده گان سر در گم خواهند ش د.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها