|
کدخبر: 292149

آماده‌باش پلیس برای سفرهای پیش‌رو

سردار سید تیمور حسینی ، با اشاره به پیش‌رو بودن تعطیلات آخر هفته و تعطیلات عیدسعیدفطر در کشور گفـت:‌ براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و تجربیات سال‌های گذشته در این ایام شاهد افزایش سفرها و حجم ترددهای جاده‌ای خواهمیم بود، از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در آماده‌باش کامل قرار خواهد داشت.

جامعه آماده‌باش پلیس برای سفرهای پیش‌رو

وی با بیان اینکه پلیس راهور از حداکثر توان عملیاتی خود برای پوشش مناسب محورهای مواصلاتی سراسر کشور به‌خصوص در استان‌های مسافرپذیر مانند خراسان رضوی، مازندران، گیلان و ... استفاده خواهد کرد، گفت: در همین راستا تیم‌های ستاد پلیس راهور فراجا نیز برای نظارت بر عملکرد همکاران به عنوان ناظر و همچنین تیم‌های کمکی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها حضور خواهند داشت.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تمام محورها از طریق سامانه‌های هوشمند تردد شمار به طور دائم رصد می‌شود، گفت: تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای پوشش هرچه بهتر معابر نیز متناسب با ترددها اتخاذ خواهد شد.

حسینی افزود:‌ از تمام ظرفیت دوربین‌های نظارتی برای اعلام سریع مشکلات به استان‌ها و پاسگاه‌های هدف نیز استفاده خواهد شد و در همین راستا نیز وضعیت ترددها و تصادفات برای پوشش هرچه بهتر محورهای پر تردد و تصادف به طور روزانه بررسی و تحلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در این ایام سفر به استان‌های شمالی افزایش داشته باشد، گفت:‌ در همین راستا هم استفاده از تمام امکانات و تجهیزات در استان‌های شمالی مازندران، گیلان و گلستان در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در صورت لزوم اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای روان‌سازی ترافیک در روزهای پنجشنبه و جمعه در محور کرج چالوس و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد را خواهیم داشت. این وضعیت در روز یک‌شنبه از سمت مرزن آباد به سمت البرز و تهران خواهد بود.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا از استفاده از تیم‌های موتورسوار پلیس راه در محورهای هراز و چالوس خبر داد و گفت: در این دو محور از تیم‌های موتور سوار به دلیل چابکی و قدرت مانور بالا بهر‌ه‌خواهیم گرفت. با توجه به باریکی این دو معبر موتورسیکلت‌های انتظامی نقش موثری در کنترل ترافیک خواهند داشت. البته مردم عزیز توجه کنند که تردد موتورسیکلت‌های عادی از این محورها ممنوع است.

وی همچنین از برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز نیز خبر داد و گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، تردد از شانه خاکی، تجاوز به چپ، حرکت خلاف جهت و ... از جمله خط‌قرمزهای پلیس است که به طور جد با آن برخورد خواهیم کرد.

حسینی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که از عصر امروز سفرها آغاز شود، گفت: در همین راستا نیز پلیس از ظهر امروز، چهارشنبه در آماده‌باش قرار دارد. لازم است رانندگان نیز توجه و دقت کافی را در حین رانندگی داشته باشند. از رانندگی در شرایط خستگی و خواب و آلودگی پرهیز کنند و حتما به ازای هر دو ساعت رانندگی با توقف در حاشیه امن مسیر استراحت کنند. اطمینان از سالم بودن خودرو در پیش از شروع سفر نیز توصیه می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها