|
کدخبر: 293390

جزئیات سفر رئیس قوه قضاییه به سنندج

رییس قوه قضاییه گفت:مسائل اقتصادی در سال مهارتورم، اشتغال مردم، توسعه اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری از جمله مشکلات مهمدر استان کردستان است که امید است در این سفر در حد توان بخشی از این مشکلات از نزدیک بازدید و با کمک مجلس و دولت بررسیو رفع شود.

سیاست جزئیات سفر رئیس قوه قضاییه به سنندج

محسنی اژه‌ای امروز پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت) در فرودگاه سنندج اظهار کرد: خدا را سپاس گذارم که توفیقی حاصلشد که به این خطه سرسبز با مردمانی رئوف و با وفا و اهل فرهنگ و هنر به همراه هیات قوه قضاییه سفر و به این مردم خدمت کنیم.

وی، یکی از اهداف این سفر را سر زدن به بخش هایی از دستگاه قضایی و رفع مشکلات آنها ذکر کرد و افزود: مسائل اقتصادی درسال مهارتورم، اشتغال مردم، توسعه اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری از جمله مشکلات مهم در استان کردستان است که امید است دراین سفر در حد توان بخشی از این مشکلات از نزدیک بازدید و با کمک مجلس و دولت بررسی و رفع شود.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم این سفر، دیدار مستقیم و چهره به چهره با مردم و شنیدن انتقادات، پیشنهادات ورفع مشکلات آنها است، بیان کرد: برای مثال طی دو روز اخیر توافقات و اقدامات مناسبی در راستای رفع مشکلات شهرک وحدت سنندجبه عنوان یک مشکل حل نشده طی چند سال اخیر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کردستان مشکلاتی در حوزه، معادن و تعطیلی کارخانه ها دارد که تلاش می شود در حد توان بررسی و برطرف شود.

دیدار با قضات و کارکنان دادگستری کردستان، دیدار با اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت کردستان، حضور درجلسه شورای اداری، بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان است.

دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان و همچنینبررسی مشکلات قضایی کردستان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استانکردستان است. 

سایر مسئولان عالی قضایی که در سفر به استان کردستان رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهندرفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایرمشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند. 

قرار است رئیس دیوان عالی کشور در  این سفر ضمن انجام ملاقات‌های مردمی و دیدار با کارکنان قضایی استان کردستان، از وضعیتکارخانه ریسندگی پریس بازدیدی به عمل بیاورد.

دادستان کل کشور نیز علاوه بر دیدار با کارکنان دادسرای سنندج، در کارخانه‌های شین‌بافت و آگرین واقع در شهرک صنعتی دهگلانحاضر می‌شود و به بررسی مسائل و مشکلات این کارخانه‌ها می‌پردازد.

رییس قوه قضاییه از قضات دادگستری استان خوزستان خواست که از ظرفیت‌های مردمی در جهت صلح و سازش بهره ببرید تا آرامشو امید در جامعه برقرار شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای امروز پنجشنبه؛ ۱۴ اردیبهشت در دیدار با جمعی از قضات دادگستری استانکردستان اظهار کرد: کردستان با مردمان صفا و با وفا در طول چهار دهه انقلاب، خدمات زیادی به انقلاب کرده است. دشمن نقشه هایویژه‌ای برای این خطه داشته و زحمات زیادی از ابتدای انقلاب تاکنون ایجاد کرده اما خوشبختانه بسیاری از توطئه‌های دشمن خنثیشده است. دستگاه قضایی استان در تلاش برای رفع مشکلات مردم است، اما ضعف در زیر ساخت‌های استان باید با تلاش بیشتریجبران شود.

وی رشد تولید و امنیت سرمایه گذاری را مهمترین وظیفه دولت در استان کردستان ذکر و عنوان کرد: امروز مسئله اقتصاد بحث مهم کشوراست و دشمن درصدد است که از این طریق به اهداف خود برسد، لذا باید بسیار تلاش کرد که با دید بازتری همه مسائل معیشت مردمدر استان کردستان زودتر پیگیری شود و از ظرفیت‌های موجود در حوزه تولید بهره جست.

وی بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های حوزه معادن در کردستان تاکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌های نهفته و یا آن‌هایی که کمتر مورداستفاده قرار گرفته‌اند، در راستای تحقق رفع موانع تولید در کردستان استفاده کرد.

رییس قوه قضاییه با بیان این‌که «مردم ولی‌نعمتان ما هستند و باید بهترین خدمات به آن‌ها ارائه شود»، گفت: تجهیزات و حقوق کماست، اما اگر بتوانیم با همه کمبودها به مردم کمک کنیم، ارزشمند است. نباید اجازه داد که دشمن از این مشکلات و مضایق سواستفادهو ما را دررسیدن به اهداف سست کند؛ اگر امروز با نرخ بیکاری و فساد اجتماعی موجود بتوانید به مردم خدمت کنید، ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: دادگستری بیشترین تماس را با مردم و مجلس و دولت در حوزه های مختلف دارد، که با هدف ایجاد دیدگاه مشترکبین دستگاه قضایی و مجلس و برقراری عدالت صورت گرفته است. همه ما باید برای ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش کنیم.

رییس قوه قضاییه بر همفکری و مشورت مسئولان برای شناسایی و رفع مشکلات اولویت دار استان کردستان تاکید و عنوان کرد: حل هرمشکلی که از توان استان خارج باشد، با ادله مناسب به قوه قضاییه کشور برای پیگیری اعلام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم کردستان اظهار کرد: مردم کردستانمردمانی سلحشور هستند که تا کنون فتنه های زیادی را دفع کرده اند، لذا می طلبد که به این مردم بیش از پیش خدمات ارائه شود.

وی خواستار همدلی مردم برای رفع مشکلات شد و افزود: با همین قوانین کنونی و وضعیت موجود، باید تلاش کنیم که با مسئولیت خود وهمدلی و هم فکری در راستای رفع مشکلات استان تلاش کنیم.

رییس قوه قضاییه، ادامه داد: هم اکنون در حضور همه مردم، هر اختیاری که بنده دارم به رییس دادگستری استان در جهت رفع مشکلاتاستان اعطا می شود.

وی بر همفکری و مشورت مسئولان برای شناسایی و رفع مشکلات اولویت دار استان کردستان تاکید و عنوان کرد: حل هر مشکلی که ازتوان استان خارج باشد، با ادله مناسب به قوه قضاییه کشور برای پیگیری اعلام شود.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: برخی پرونده‌ها که مربوط به مسائل امنیتی کشور است، به دلیل اهمیت خارج از نوبت بررسی می‌شود.

ئیس دستگاه قضا با اشاره به موضوع ترک‌فعل‌های مسئولان گفت: باید مقوله ترک‌فعل مسئولان از جهات مختلف تبیین گردد و مشخصشود که آیا این ترک فعل‌های صورت گرفته، ناشی از تقصیر بوده یا قصور؟ آیا زمینه اجرای قانونی که در قبال آن ترک فعل صورتگرفته، وجود داشته یا خیر؟

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاهی استانکردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای مختصات و مؤلفه‌های خاص خود می‌باشد و نمی‌توان برای این استان نسخه‌ای را پیچید کهبرای سایر استان‌ها تجویز می‌شود.

وی با تبیین وتشریح مؤلفه‌ها ومختصات خاص استان کردستان گفت: استان کردستان دارای مردمانی فرهیخته و ادیب و باصفا و باوفامی‌باشد و در این استان، مواهب طبیعی سرشاری وجود دارد؛ همچنین دشمن از سالیان دور برای پیاده‌سازی اغراض شوم خود بهاستان کردستان نگاه و توجه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سختی‌ها و مشکلاتی که امروز با آن‌ها مواجه هستیم ناشی از دو عامل فشارها و تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان وبرخی ضعف‌ها و نارسایی‌های مدیریتی است؛ اگرچه عامل اصلی در مشکلات کنونی ناشی از فشارهای پیچیده و جنگ ترکیبی دشمناناست، اما نمی‌توان همه ضعف‌ها و نارسایی‌ها را به پای دشمن بنویسیم.

رئیس قوه قضاییه به تبیین و تشریح اقدامات و توطئه‌های مذبوحانه دشمنان علیه انقلاب و مردم طی ۴۴ سال اخیر پرداخت و گفت: دشمنان با اقدامات و توطئه‌های پیچیده و همه‌جانبه‌ای که علیه نظام و مردم ما روا داشته‌اند اگرچه زحمات و دردسرهایی را تحمیلکرده‌اند، اما نتوانسته‌اند به همه اهداف و اغراض شوم خود نائل شوند و این امر ناشی از هوشیاری و ایمان و ولایتمداری مردم ایراناسلامی است.

وی با اشاره به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز شما مشاهده می‌کنید که به واسطه تولید قدرت صورت گرفتهدرکشور، اقدامات خصمانه آمریکایی‌های مدعی با واکنش‌های متقابل و قابل توجهی مواجه می‌شود؛ برای نمونه وقتی آمریکایی‌هانفتکش ما را به صورت غیرقانونی توقیف می‌کنند، نیروهای ما مقتدرانه، نه یک کشتی آمریکایی‌ها بلکه دو کشتی این قلدران بین‌المللی راتوقیف می‌کنند؛ بنابراین ما باید به اقتداری که امروز از آن بهره‌مندیم و تولید قدرت صورت‌گرفته در کشور توجه کنیم و سرگرم حواشینشویم و دست در دست هم با هم‌افزایی ضعف‌ها را برطرف سازیم.

وی هم‌چنین با اشاره به سخنان و نقطه‌نظرات مطرح‌شده از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کردستان گفت:‌ای کاش شرایطیباشد که تمام سخنان مطرح‌شده از جانب اساتید و دانشجویان استان کردستان از طریق رسانه ملی پخش شود؛ چراکه تمامی اینمطالب مطرح شده دارای اهمیت و اولویت می‌باشد. باید نگاه و رویکرد این باشد که هرگونه هزینه‌کرد برای آموزش وپرورش و دانشگاه ومراکز تربیت نیروی انسانی، یک سرمایه‌گذاری اثربخش محسوب می‌شود؛ متاسفانه هنوز این نگاه و رویکرد در کشور غالب نیست؛ بایدترتیباتی اتخاذ شود که دانشجویان با فراغت و تمرکز به تحصیل بپردازند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها