|
کدخبر: 281029

گفتگوی گسترش نیوز با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

ماجرای رای اعتماد زودهنگام بذرپاش / مجلس لابی کرد؟

بذرپاش گزینه مورد اعتماد دولت برای سکان داری وزارت راه وشهرسازی است و حال و هوای مجلس خبر از آن می دهد که نمایندگان با فرد پیشنهادی هم سو هستند. حال باید دید که امروز کلید این وزارت خانه به بذرپاش می رسد یا خیر.

سیاست ماجرای رای اعتماد زودهنگام بذرپاش / مجلس لابی کرد؟

پس از کش و قوس‌های فراوان بین قاسم رستمی وزیر اسبق راه و شهرسازی و دولت بر سر استعفای او سرانجام در اولین روز آذرماه با استعفا آقای وزیر موافقت شد. پس از آن در حواشی متعدد چند نفر برای سکان داری این وزارتخانه معرفی شدند که مهرداد بذرپاش گزینه اصلی دولت برای این مسئولیت بود. شنبه ۱۲ آذر نام مهرداد بذرپاش به بهارستان رسید. نمایندگان فرصت داشتند تا در روز یک شنبه ۲۰ آذر سوابق و برنامه‌های او را مورد بررسی قرار دهند اما در عصر روز دوشنبه حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت رئیس جمهور فردا( ۱۶ آذر ) برای دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس حضور پیدا می‌کند. به نظر می رسد بذرپاش گزینه مورد اعتماد مجلس برای این صندلی باشد. وی در حال حاضر رئیس دیوان محاسبات کشور است و پیش از این سابقه ریاست بر شرکت سایپا و نمایندگی ادوار مجلس را در پرونده خود دارد.

 حال و هوای مجلس خبر از آن می دهد که با وجود اینکه بذرپاش تجربه قابل توجهی در حوزه راه و شهرسازی ندارد اما جلسه رای اعتماد بی حاشیه‌ای را پیش رو خواهد داشت و بیشتر نمایندگان مجلس موافق این فرد برای وزارتخانه باشند. حواشی زیادی قبل از جلسه رای اعتماد وجود دارد که گفته شده بذرپاش پیش از این جلسه خود را وزیر می‌داند و در حال چینش تیمی جدید برای ساختار این وزارتخانه است. پیرامون این موضوع با چند تن از نمایندگان مجلس به گفتگو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

شناخت قبلی بذرپاش به نمایندگان کمک کرد

صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس، در پاسخ به خبرنگار گسترش نیوز پیرامون اینکه مهرداد بذرپاش گزینه مناسبی برای وزارتخانه راه و شهرسازی است یا خیر، گفت: از جهت مدیریتی هر جایی که آقای بذرپاش تاکنون حضور داشتند فردی توانمند، برنامه‌ریز، پیگیر امور و عملیاتی بود. در دیوان محاسبات هم این موضوع را ثابت کرد که شناخت کافی از این مرکز دارد. برای بهبود مدیریت وزارت راه و شهرسازی این امیدواری وجود دارد که در این راستا قدم بر می دارند و تقویت می‌شود.

صدیف-بدری

نماینده اردبیل در رابطه با برنامه های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی اظهار کرد: برنامه‌ها در فراکسیون گفته می‌شود و تصمیم نهایی را مجلس می‌گیرد. صحبت‌های حاشیه‌ای وجود دارد که از قبل رای اعتماد گرفته شده است که واقعا به این صورت نیست. هر نماینده رای خود را دارد و بر روی یک حق خود تصمیم گیری می کند و به صورت محرمانه در جلسه علنی رای‌گیری می‌شود. به دلیل شناختی که نمایندگان از حضور ایشان در مجلس دارند، اظهار نظرهایی صورت گرفته که سو تفاهمی برای رای اعتماد زودتر ایجاد کرده است اما این صحبت درست نیست.

کار سخت بذرپاش در وزارت خانه

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی از ویژگی های مهرداد بذرپاش به خبرنگار ما گفت: آقای بذرپاش مدیر موفقی هستند، امیدواریم وزارت راه و شهرسازی را خوب مدیریت کنند و وعده هایی که رئیس جمهور در حوزه مسکن دادند را محقق کند. با توجه به شناختی که از مجلس و دولت دارند، به نظر می رسد شاهد عملکرد مثبت وی در این وزارتخانه باشیم.

محمد-حسن-آصفری

بذرپاش توان مدیریتی ویژه دارد

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم همدان نظر خود را در رابطه با این گزینه اینطور بیان کرد: آقای بذرپاش در دیوان محاسبات کشور عملکرد خیلی خوبی داشتند و علارغم این که گزارشات دیوان ۱ سال پس از بودجه به صحن علنی اعلام می شد اما او هر ۳ ماه گزارش خود را ارائه می‌کردند. با توجه به این که ایشان جوان هستند و توان مدیریتی ویژه‌ای دارند. به نظر می رسد، از پس وزارت راه و شهرسازی به خوبی بر می‌آیند. امیدواریم با حضور ایشان معضلات مسکن به زودی حل شود.

حسن-لطفی

مخالف گزینه‌ پیشنهادی دولت 

مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس به تازگی در توئیتی نسبت به این انتخاب واکنش نشان داده و به سوابق قبلی بذرپاش اشاره کرده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد بذرپاش همچنان با مخالفت برخی نمایندگان مجلس مواجه باشد.

توانگر

ارسال نظر