|
کدخبر: 280911

راه آسان بذرپاش برای رسیدن به وزارتخانه

دولت پس از استعفای رستم قاسمی که کارنامه قابل قبولی نیز در وزارت راه نداشت، مهرداد بذرپاش را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد. اکنون اخبار محافل دولتی حاکی از آن است که وی لابی قدرتمندی در مجلس ایجاد کرده و از رای آوردن خود برای کسب مقام وزارت مطمئن است.

سیاست راه آسان بذرپاش برای رسیدن به وزارتخانه

یکم آذر بود که رئیس جمهوری، با استعفای رستم قاسمی، وزیر راه موافقت کرد و پس از آن شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه را به عنوان سرپرست معرفی کرد.

پس از آن نیز معاون پارلمانی رییس جمهور اعلام کرد که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هفته آینده ۶ آذر به مجلس معرفی می شود و پیش بینی ها در مجلس به این سمت رفت که مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه به مجلس معرفی خواهد شد.

اما وی در این تاریخ معرفی نشد و نامه معرفی وی ۱۳ آذرماه در مجلس اعلام وصول شد.

با این حال از ابتدای جریان خداحافظی رستم قاسمی از مجلس، محافل خبری بر این باور بودند که مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه پیشنهاد خواهد شد.

مهرداد بذرپاش در حال حاضر رئیس دیوان محاسبات کشور است و پیش از این سابقه ریاست بر شرکت سایپا و نمایندگی ادوار مجلس را در پرونده خود دارد.

اما اکنون که وی معرفی شده، حال و هوای مجلس خبر از آن می دهد که بذرپاش جلسه رای اعتماد بی حاشیه ای را پیش رو خواهد داشت و بیشتر نمایندگان مجلس اظهار کرده اند که وی انتخابی شایسته است.

بذرپاش با این که تجربه قابل توجهی در حوزه راه و شهرسازی ندارد، توانسته است رضایت بیشتر نمایندگان مجلس را جلب کند که این موضوع شایعات را در راستای ایجاد یک لابی قدرتمند توسط بذرپاش در مجلس جدی تر کرده است.

از این رو بسیاری بر این باورند که مهرداد بذرپاش پیش از جلسه رای اعتماد نیز خود را وزیر می داند و در حال چینش تیمی جدید برای ساختار این وزارتخانه است.

منبع: اقتصاد100

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها