|
کدخبر: 279982 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با سخنگوی کمیسیون عمران مجلس؛

صندلی وزارت راه و شهرسازی به چه کسی می‌رسد؟ / رستم قاسمی از بدنه وزارتخانه نبود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: آقای قاسمی در مدت فعالیت خود تمام تلاش خود را انجام داد تا مسیر عمرانی کشور و بخش راه را به خوبی انجام دهد اما با توجه به اینکه در گذشته در این فرایند خارج از بدنه وزارت راه و شهرسازی در حال فعالیت بودند به درستی از پس این مسئولیت برنیامد.

سیاست صندلی وزارت راه و شهرسازی به چه کسی می‌رسد؟ / رستم قاسمی از بدنه وزارتخانه نبود

اوایل دولت سیزدهم بود که عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استعفای خود اعلام کناره‌گیری از این وزارتخانه را تأیید کرد. استعفایی که با فشار و تهدید مجلسی‌ها به استیضاح وزیر ضعیف به بار نشست و در انتها مورد تأیید قرار گرفت. در همان زمان به صورت پراکنده برکناری و استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هم شکل جدی به خود گرفت وزارتخانه‌ای که تا مدت‌ها تصدی آن برای خود وزیر هم جا نیفتاده بود و قاسمی به اشتباه همچنان خود را وزیر نفت تلقی می‌کرد!  سال گذشته برخی کانال ها در گمانه‌زنی‌هایی می‌گفتند: «رستم قاسمی اگرچه خود را در قد و قواره ریاست‌جمهوری می‌دید اما به وزارت رسید. به کمتر از وزارت نفت هم راضی نبود و قدری طول کشید تا متوجه شود وزارت مسکن و شهرسازی را به او داده‌اند؛ موقعیتی که انگار برایش ماندنی نیست».

بار دیگر در مهرماه سال گذشته شایعه و گمانه استعفا به دلیل بیماری ‌‌مطرح شد که علی بهادری‌جهرمی ۲۱ آذر سال گذشته با تکذیب شایعه بیماری رستم قاسمی اعلام کرد: «شایعات در مورد آقای قاسمی صحیح نیست. مخصوصاً در مورد پروژه ساخت مسکن جلسات متعدد دارند و پیگیری می‌کنند. ایشان مقدمات اولیه ۷۰۰ هزار مسکن را به انجام رسانده است».

بااینکه استعفای این وزیر به طور کامل رد شده بود اما زمزمه‌های استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بار دیگر به گوش ‌رسید تا اینکه هفته گذشته یک منبع آگاه اعلام کرد این وزیر استعفای خود را نوشته که البته آن را تکذیب کردند اما پس از یک هفته صحت آن اعلام شد؛ در روزهای نخست این استعفا به تأیید دولت نرسید اما سرانجام آن را قبول کردند. تأیید این خبر باعث شد تا رستم قاسمی وزیر پر حاشیه کابینه دولت سیزدهم باروبندیل خود را از وزارتخانه راه و شهرسازی جمع کند و راهی منزل خود شود و تنها وعده‌هایی بر زمین ماند که تحقق پیدا نکرد. گسترش نیوز پیرامون این موضوع با عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

وزیری خارج از بدنه وزارتخانه

عبدالجلال ایری پیرامون عملکرد رستم قاسمی در مدت زمانی که ریاست وزارتخانه راه و شهرسازی را برعهده داشت گفت: آقای قاسمی در مدت فعالیت خود تمام تلاش خود را انجام داد تا مسیر عمرانی کشور و بخش راه را به خوبی انجام دهد اما با توجه به اینکه در گذشته در این فرایند خارج از بدنه وزارت راه و شهرسازی در حال فعالیت بودند، مشکلاتی برای وی پیش آمد یکی از این موارد عدم تخصیص وام توسط بانک‌ها بود که به نظر می‌رسد در این حوزه نتوانستند تأثیرگذار باشند. اگر جهش تولید مسکن را مبنای کار قرار دهیم، بازخوردی در کارنامه وزیر راه و شهرسازی وجود نداشت.

عبدالجلال-ایری

وی نسبت به گزینه های احتمالی برای وزارت راه و شهرسازی اظهار بی اطلاعی کرد و در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار داریم وضعیت این وزارتخانه با وزیر جدید بهتر شود. باید دید وزیر پیشنهادی دولت چه کسی است و چه برنامه هایی برای زمان مسئولیت خود دارد. چهارچوب کاری وزارتخانه راه و شهرسازی مشخص است و ما از وزیر آینده انتظار داریم تا ساخت یکی میلیون مسکن، برنامه ویژه برای بنادر، حمل و نقل هوایی و جاده ای را در راستای کار خود قرار دهد.

در پی قبول استعفای رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی، رئیس‌جمهور، آقای شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد و قرار است دولت یکشنبه گزینه پیشنهادی را در نامه‌ای به مجلس معرفی کند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اخیراً گفته است تا این لحظه آقای مهرداد بذرپاش گزینه اصلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است. مهرداد بذرپاش که سابقه مدیریت در دولت‌های نهم و دهم و نمایندگی مردم تهران در مجلس نهم را در کارنامه دارد، هم‌اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور را عهده‌دار است.

  • مردم ایران ارسالی در

    ما وزیر نمی خواهیم ما شخصی میخواهیم که پشت میز نشین نباشد و در میدان باشد ....تمام جاده ها خراب است ...مسکن مهر مانده چرا؟مردم خصوصا جوانی که ازدواج کرده و بچه دارد مسکن ندارد ...چرا؟ آنوقت شما مسکن می‌سازید برای دلال و کارشناس فروش خانم دلال زاده ...واقعا که شما خدا بهتان عقل داده چرا فکر و خرد جمعی ندارید ...ای داد ای بیداد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها