|
کدخبر: 271681

خبر مهم معاون پارلمانی رئیسی از دیدار تدریجی رییس جمهور با نمایندگان مجلس

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور نگاه جامعی به همه استان‌ها دادر گفت: ظرف یکسال این امکان برای تک تک نمایندگان - که ۲۸۵ نفر هستند- فراهم شد که در دیدار با رئیس جمهور حضور داشته باشند.

سیاست خبر مهم معاون پارلمانی رئیسی از دیدار تدریجی رییس جمهور با نمایندگان مجلس

سید محمدحسینی با حضور در برنامه رو در رو گفت: در سفرهای استانی دولت، مسئولیت اصلی با معاونت اجرایی رئیس جمهور است، اما همه اعضای کابینه دولت به نوعی سهیم هستند. در ارتباط با مجلس هم، نمایندگان از این سفرها استقبال می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: علاوه بر آن ما با رئیس جمهور نگاه جامعی به شهرها داشتیم یعنی ظرف یکسال این امکان برای تک تک نمایندگان - که ۲۸۵ نفر هستند- فراهم شد که در دیدار با رئیس جمهور حضور داشته باشند.

حسینی بیان کرد: ما در همه استان‌ها دیدار داشتیم که امروز تمام شد. ما با این دیدارها که شکل دیگری از تعاملات را شروع کردیم مثلاً امروز فراکسیون نمایندگان اهل سنت که ۱۶ نفر هستند با رئیس جمهور دیدار کردند، و ما در راستای تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «از نظرات نمایندگان استفاده بشود، دخالت نکنند اما نظرات خود را بگویند» این کار را انجام دادیم. قبل از آن هم از مسئولین استان از استاندار و معاونین نظرات خواسته می شود و معاون اول و معاون اجرایی درگیر این کار هستند تا تصمیمی صحیح برای استان‌ها گرفته شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش اظهار داشت: یکی از کارهایی که دولت باید انجام بدهد آمایش سرزمینی است که در آن باید درست تصمیم بگیرد و اعتبارات را درست تخصیص بدهد. همچنین خواسته مردم این است که رئیس جمهور به استان‌ها سفر کند. نماینده‌ها و مردم می‌گویند که رئیس‌جمهور حتماً به شهر ما بیاید، چرا که می دانند منشاء اثر است چون می توانند نظرات خود را بدون واسطه بگویند.

حسینی با اشاره به سخن رییس جمهور مبنی بر اینکه باید به حجم پروژه‌های نیمه تمام رسیدگی شود، توضیح داد: در گذشته اصرار بعضی مسئولان باعث شده که یکی از وزرا بیاید کلنگی بزند بدون اینکه اعتبار آن تامین شود مثلاً پروژه‌هایی شروع شده که ۱۰ سال یا ۱۵ سال مانده است و این زیبنده نظام اسلامی نبود، از این جهت آیت‌الله رئیسی پروژه جدیدی را شروع نمی‌کنند مگر اینکه لزوم خاصی داشته باشد اینها استثنا است اما اصل این است که پروژه‌های قبلی تمام بشود.

حسینی در ادامه بیان داشت: شورای اداری شهرستان و مسئولان اداری شهرستان می آیند و بحث ها را مطرح می‌کنند در استان یک چکش کاری می شود تصمیم گرفته می شود، این نیست که روی کاغذ نوشته شود و انجام نشود.مصوبات سفرهای استانی واقعی است از ۷۷ مصوبه ۲۲۴ مصوبه در یک سفر استانی به تصویب می‌رسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد آثار و نتیجه سفرهای استانی رییس جمهور، اظهار داشت: بعد از سفرهای استانی بلافاصله برخی اقدامات شروع می‌شود حالا بعضی کارها ممکن است نیاز به زمان داشته باشد مثلاً شما وقتی می‌خواهید ۴ میلیون مسکن بسازید نیاز دارد که زمین و اعتبارش تامین بشود و کارهای مقدماتی لازم دارد و نمی‌شود بگویید که از فردا شروع به ساختن می‌کنیم.

حسینی در ادامه افزود: آماری که رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور مطرح کردند بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار نامه در سفرهای استانی به رییس جمهور و وزرا نوشته شده است که غالباً درخواست کمک مردم است وامی می‌خواهند یا کمکی لازم دارند که این ها سعی شده با مراکز مختلف ارتباط برقرار شود یا کارهای اداری است که سعی می شود این کارهای مردم تصویب شود مگر مواردی که امکانپذیر نیست به مردم توضیح داده می‌شود و آن فرد می‌داند که حرفش را به مسئول کشوری رسانده و دنبال شده است. 

وی افزود: طبق گزارشی که معاونت اجرایی رئیس جمهور ارائه کرده است مهمترین مسئله برای مردم، مسئله آب است که در هر استان مطرح است. در سیستان و بلوچستان که از قدیم همین مشکل را داشته ایم و الان بحث انتقال آب دریای عمان در مدت کمتر از یک سال تصویب شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: دولت در شرایطی کار را شروع کرد که پرداخت حقوق کارگران هم سخت بود علاوه بر سفرهای استانی ، وزرا و رییس جمهور سفرهایی به  کشورهای همسایه داشته اند که اینها منشاء خیر است، صادرات ما به کشورهای منطقه بسیار افزایش یافته است.

حسینی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت این است که در دور دوم سفرهای استانی مصوبات سفرهای دور اول رسیدگی شود و به طور طبیعی مصوبات جدیدی هم خواهیم داشت.

 

ارسال نظر