|
کدخبر: 266204

سفر پوتین به ایران قطعی شد

سخنگوی کاخ کرملین به طور قطع سفر ولادیمیر پوتین به ایران را تایید کرد.

سیاست سفر پوتین به ایران قطعی شد

سخنگوی کاخ کرملین سفر رئیس‌جمهوری روسیه به ایران را قطعی اعلام کرد، اما گفت تاریخ این سفر هنوز مشخص نشده است.

دیمیتری پسکوف در گفت و گو با خبرگزاری روسی تاس در پاسخ به سوالی درباره احتمال سفر ولادیمیر پوتین به تهران و شرکت در نشست روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در چارچوب مذاکرات آستانه گفت: سفر رئیس‌جمهوری روسیه به تهران قطعی است، اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان نیز در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که ظهر پنجشنبه در محل وزارت امورخارجه برگزار شد، در مورد نشست سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران گفته بود: امیدوار هستیم که در آینده نه چندان دور با توجه به شرایط مهار ویروس کرونا در جهان شاهد برگزاری نشست سران فدراسیون روسیه، جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در تهران باشیم.

گفته شده، در این نشست بخشی به‌صورت دوجانبه و بخشی دیگر در فرمت نشست آستانه برگزار خواهد شد که با محوریت آتش‌بس در سوریه است.

از زمان شیوع کرونا، نشست کشورهای ضامن صلح سوریه که شامل سه کشور ایران، روسیه و ترکیه می‌شود، به‌صورت حضوری برگزار نشده و مقامات سه کشور بر برگزاری حضوری آن به خاطر حساسیت موضوعات مورد بحث تاکید دارند.

مقامات روس از جمله آلکساندر لاورِنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه پیش از این، از میزبانی تهران برای برگزاری نشست سران حمایت کرده بودند. قرار است نشست وزیران خارجه سه کشور پیش از برگزاری نشست سران برگزار شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر