|
کدخبر: 250686

توافق با اوکراین حاصل شد؟

مقامات کرملین (امروز) پنجشنبه اعلام کردند که روسیه حداکثر انرژی خود را برای مذاکرات درباره صلح احتمالی با اوکراین گذاشته است اما هنوز توافقی بدست نیامده است.

سیاست توافق با اوکراین حاصل شد؟

خبرگزاری رویترز نوشت: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین ضمن بیان این مطلب افزود: هیات مذاکره کننده ما همه تلاش خود را بکار بسته و بیش از طرف دیگر آمادگی خود را در این مذاکرات برای دستیابی به صلح نشان داده است.

وی در تماس تلفنی با خبرنگاران در یک کنفرانس خبری افزود: توافق بر سر یک سند، حفظ همه پارامترهای آن  و اجرای چنین توافقی می تواند بسیار سریع جلوی اتفاقات کنونی را بگیرد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره گزارش روزنامه فایننشال تایمز درباره این که روسیه و اوکراین پیشرفت های مهمی را در یک طرح صلح آزمایشی داشته اند،گفت: این گزارش درست نیست، عناصری از آن درست است اما در کل غلط است.

این مقام روس افزود: اگر پیشرفتی حاصل شود که باید گزارش داده شود، کاخ کرملین آن را گزارش خواهد داد.

او با کنایه گفت «همه سوالات دیگر را برای روزنامه فایننشال تایمز بفرستید.»  

 ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پر تنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها