|
کدخبر: 244197

ورود یگان‌های ارتش روسیه به اوکراین + فیلم

کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه از وزارت دفاع این کشور خواسته تا با مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین توافقنامه‌ای برای اعزام ارتش جهت حفظ صلح در این مناطق امضا کند.

بین‌الملل

بعد از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» از اوکراین، رسانه‌ها اکنون از دستور جدید پوتین در این‌باره خبر دادند.

منابع خبری گزارش دادند پوتین به ارتش روسیه دستور داده برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.

کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ای توضیح داد: « پوتین از وزارت دفاع روسیه خواسته با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توافقنامه امضا کند. این توافق به نیروهای روسیه اجازه می‌دهد تا وظیفه تضمین صلح در دو جمهوری را انجام دهند».

در ادامه بیانیه کرملین آمده است: «پوتین از وزارت خارجه روسیه خواست تا رایزنی با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را برای برقراری روابط دیپلماتیک آغاز کند».

برخی رسانه‌های غربی با انتشار ویدئوی زیر مدعی شدند اولین یگان‌های ارتش روسیه در حال ورود به جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» هستند.

شامگاه دوشنبه بود که پوتین طی بیانیه جدایی مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت و گفت: «منطقه دنباس از تحت حاکمیت روسیه خارج شد و به مناطق تحت حاکمیتی اوکراین منتقل شده بود. ما مجبوریم تصمیم‌های سختی درباره شرق اوکراین بگیریم».


 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها