|
کدخبر: 220319

نماینده ولی فقیه در استان گیلان مطرح کرد:

حقوق‌های نجومی از جمله مسائل فسادزا در جامعه است

آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به لزوم تبعیت انسان از حجت خدا اظهار داشت: سردمداران دنیای کفر چیزی جز ویرانگری برای بشریت ندارند اما نسخه اسلام برای زندگی بشر در مسائل اجتماعی راهگشا است.

سیاست حقوق‌های نجومی از جمله مسائل فسادزا در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در نمازجمعه  با بیان اینکه پرهیز از ربا و قسم نخوردن در معاملات جزو دستورات خدا و پیامبراکرم(ص) است ابراز داشت: کتمان نکردن عیب در معامله و اجتناب از حرام همواره در آموزه‌های اسلامی و دینی توصیه شده است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به دو بزرگ‌مرد تاریخ ایران "میرزاکوچک جنگی" و "سیدحسن مدرس" ابراز داشت: شهید میرزاکوچک جنگلی دقیقاً ۱۰۰ سال پیش به شهادت رسید و ۱۶ سال بعد از شهادت وی، سید حسن مدرس نیز به شهادت رسید که هر دو نفر دو شخصیت والای روحانی بودند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به مبارزات شهید میرزاکوچک جنگلی به عنوان یک عالم روحانی اشاره و بیان کرد: میرزا کوچک جنگی یک عالم روحانی، متدین، آگاه، هوشمند و پایبند به اصول و ارزش‌های اسلامی بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ پیرامون بررسی حقوق‌های نجومی  اشاره کرد و گفت: حقوق‌های نجومی از جمله مسائل فسادزا و موجب کاهش اعتماد ملی است و این گونه مسائل در جامعه اسلامی نباید مشاهده شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اهمیت به‌کارگیری انسان‌های صالح و پاک‌دست در جایگاه‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: مسئولان و دولتمردان تلاش کنند تا جلوی نفوذ کسانی که به‌دنبال حقوق‌های وحشتناک نجومی هستند را در بدنه نظام بگیرند.

امام جمعه‌ رشت به برخی توطئه‌های اخیر قدرت‌های پوشالی و یدک‌کش آمریکا علیه جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در آسیای میانه اخیراً با صهیونیست‌ها و نمایندگان برخی کشورها در ریاض جمع شده‌اند و گفتند ایران در منطقه به دنبال ایجاد تنش است و باید جلوی ایران گرفته شود.

وی خطاب به این دشمنان گفت: همه خیانت‌ها را نسبت به ملت ایران مرتکب شدید و هر جفایی را متوجه این ملت کردید اما بدانید که آمریکایی‌ها سرانجام راهی جز برداشتن تحریم‌ها ندارند و از سوی دیگر امروز بیش از ۲۰۰ کشور دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی اذعان دارند.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به برخی مشکلات این استان از جمله پیری جمعیت افزود: بسیاری از مسافرانی که به گیلان سفر می‌کنند چیزی جز ویرانه در عرصه زیست‌بوم برای این استان به جای نمی‌گذارند و هیچ استانی مانند گیلان و مازندران تا این حد شلوغ نیست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: این استان با معضلات ترافیک وحشتناک، پیری جمعیت و ویلاسازی عده‌ای در کنار دریاها و سواحل مواجه است از طرفی بعضی مسئولان هم آمده‌اند و در کنار سواحل و دریا‌ها اقدام به ویلاسازی کردند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بیشترین مرگ و میرها در گیلان ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است ابراز داشت: گیلان با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر و این حجم از مسافر تنها یک مرکز درمانی تامین اجتماعی دارد در حالی‌که برخی استان‌های پیرامونی تا سه مرکز دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه استان گیلان در بخش قلب و عروق و زیرساخت‌های درمانی نیازمند توجه ویژه است افزود: بسیاری از روستاییان گیلانی توانمند نیستند و کشاورز هم تک محصول است و یک کشاورز با جیب خالی از کجا می‌تواند ۲۰ میلیون تومان برای بیماری قلبی و عروقی هزینه کند؟

ارسال نظر