|
کدخبر: 196160

خطر طوفان آیدا در انتظار مردم آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در پی وقوع طوفان آیدا و عواقب جبران ناپذیر آن گفت: طوفان آیدا برای زندگی مردم آمریکا یک تهدید بشمار می‌آید.

سیاست خطر طوفان آیدا در انتظار مردم آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی شدت گرفتن هشدار‌ها درباره وقوع فاجعه قریب الوقوع و میزان تخریب ناشی وقوع طوفان آیدا، نسبت به عواقب احتمالی این طوفان هشدار داد و گفت: در حقیقت طوفان آیدا برای زندگی مردم آمریکا یک تهدید به شمار می‌آید.

بنابر گزارش رویترز، وی با بیان اینکه امکان دارد تخریب ناشی از وقوع طوفان آیدا در آمریکا بسیار گسترده‌تر از آنچه که تصور می‌شود باشد، گفت: این احتمال وجود دارد که طوفان آیدا فراتر از سواحل این کشور رخ داده و نقاط بیشتری را دربرگیرد.

بایدن ادامه داد: این موضوع احتمال دارد که در برخی مناطق شاهد قطعی برق باشیم، قطعی برقی که شاید تا هفته‌ها وصل نشود.

از سوی دیگر، رئیس اداره مدیریت اورژانس فدرال در آمریکا نیز با اشاره به وقوع این طوفان گفت: این انتظار می‌رود که طوفان آیدا در آمریکا آثار فاجعه باری را از خود بر جای بگذارد.

فرماندار ایالت لوئیزیانای آمریکا نیز ضمن هشدار درباره نزدیک شدن طوفانی مهیب به این ایالت اظهار کرده است که، امکان دارد طوفان آیدا یکی از قدرتمندترین طوفان‌هایی باشد که از دهه ۱۸۵۰ در این ایالت رخ داده است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از خدمات هواشناسی ملی آمریکا گزارش داده است که، با شدت گرفتن طوفان آیدا، این طوفان به طوفان درجه ۴ تبدیل شده است.

چندی پیش نیز، اکسیوس اعلام کرده بود که، رئیس جمهور و مقامات آمریکایی از ساکنین سواحل خلیج مکزیک درخواست کرده اند تا قبل از رسیدن طوفان "فوق العاده پرقدرت" ایدا، منطقه را تخلیه کنند.

با توجه به پیش بینی‌ها درباره شدت طوفان آیدا ممکن است ارتفاع آن بین ۱۰ تا ۱۵ فوت باشد.

طوفان ایدا روز شنبه بر فراز خلیج مکزیک در حال قوت گرفتن بود و پیش بینی می‌شد عصر روز یکشنبه جنوب شرقی لوئیزیانا را نیز هدف قرار دهد.

ایدا یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که از دهه ۱۸۵۰ در لوئیزیانا رخ داده است و طبق پیش بینی‌ها امکان دارد منجر به سیل شدید، و باد و بارندگی شدید شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها