|
کدخبر: 195796

تصمیم دولت بایدن برای به رسمیت شناختن طالبان!

منابع مطلع آمریکایی با اشاره به تکمیل روند خروج سفیر و دیپلمات‌های این کشور از افغانستان تا روز سه‌شنبه، گفتند به رسمیت شناختن دولت طالبان توسط کاخ سفید ممکن است مدتی طول بکشد.

سیاست تصمیم دولت بایدن برای به رسمیت شناختن طالبان!

روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد یکشنبه به نقل از مقام‌های دولت آمریکا گزارش داد روند خروج آمریکایی‌ها از افغانستان تا دو روز دیگر تکمیل می‌شود.

این مقامات که خواستند نامشان فاس نشود به واشنگتن‌پست گفتند: «[جو] بایدن [رئیس‌جمهور آمریکا] قصد دارد تا سه شنبه آینده سفیر و دیپلمات‌های آمریکا را از کابل خارج کند».

آنها درباره احتمال پذیرفتن دولت طالبان در افغانستان توسط واشنگتن نیز توضیح دادند: «تصمیم دولت بایدن برای به رسمیت شناختن دولت طالبان ممکن است مدتی طول بکشد. موضوع به رسمیت شناختن دولت طالبان ممکن است به بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به افغانستان کمک کند».

این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع در وزارت خارجه آمریکا نوشت: «مذاکرات در مورد فرودگاه کابل، علاوه بر طالبان، شامل شرکای منطقه‌ای مانند ترکیه نیز می‌شود».

این منبع همچنین افزود: «ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که تروریست‌ها از افغانستان برای تهدید امنیت ما و متحدان ما استفاده نمی‌کنند».

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که فرماندهان نظامی به وی اطلاع داده‌اند که احتمال وقوع حملات بیشتر طی ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالا خواهد بود.

با این حال، سفارت آمریکا در افغانستان به اتباع خود هشدار داده که به دلیل خطرات امنیتی به فرودگاه کابل و ورودی‌های این مکان نزدیک نشوند.

منبع: فارس

ارسال نظر