|
کدخبر: 194274

اختصاص دو پایگاه نظامی برای آوارگان افغان!

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر اسپانیا برای اختصاص دو پایگاه نظامی در جنوب اسپانیا به منظور اسکان آوارگان افغان توافق کردند.

سیاست اختصاص دو پایگاه نظامی برای آوارگان افغان!

دولت اسپانیا امروز -‌یکشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا در گفت‌و‌گوی تلفنی با یکدیگر توافق کردند تا از دو پایگاه نظامی در جنوب اسپانیا برای پذیرش افغان‌هایی که با دولت آمریکا همکاری می‌کردند، استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، بایدن و سانچز در تماس تلفنی ۲۵ دقیقه‌ای شامگاه گذشته -شنبه- ‌توافق کردند که پایگاه «مورن د لاورانترا» واقع در نزدیکی شهر سویل و پایگاه «روتا» در نزدیکی  شهر «کادیز» برای پذیرش پناهندگان از افغانستان تا زمان ترتیب امور سفرشان به کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

سانچز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اخیرا مکالمه‌ای با بایدن داشتم که طی آن درباره بسیاری از موضوعات مورد اهتمام دو طرف به ویژه وضعیت افغانستان و همکاری دو کشور برای تخلیه شهروندان از این افغانستان بحث کردیم».

هواپیمای حامل ۱۱۰ مهاجر افغان و خانواده‌های آنها شامگاه گذشته در مرکز اتحادیه اروپا مستقر در اسپانیا در یک پایگاه نظامی در خارج از مادرید فرود آمد. در میان این تعداد‌، ۳۶ نفر با دولت ایالات متحده در افغانستان همکاری کرده‌اند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها