|
کدخبر: 195692

حمله آمریکا به افغانستان واقعیت دارد؟

حمله هوایی آمریکا به عامل انفجار در فرودگاه کابل و ضرب العجل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان روایت کوتاهی از این روزهای نا آرام افغانستان و بایدن است.

سیاست حمله آمریکا به افغانستان واقعیت دارد؟

در تازه ترین خبرها آمریکا اعلام کرد: در یک حمله هوایی با کمک هواپیمای بدون سرنشین در محدوده شرق افغانستان (ولایت ننگرهار) گروه وابسته به داعش را مورد هدف قرار داده است. لازم به یادآوری است در حادثه حمله به فرودگاه کابل ۱۷۰ نفر و ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند.

به گفته بیل اوربان از فرماندهی مرکزی آمریکا از نشانه های اولیه این است که ما توانسته ایم هدف را از میان برداریم.

آمریکا-افغانستان

پایان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

جو بایدن برای خروج ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی که در افغانستان حضور داشتند، اوایل آوریل طرحی را ارائه کرد اما تحولات پیش آماده در افغانستان و ظهور طالبان و تسلط آنها بر کشور باعث شد دولت آمریکا در اقدامی شتابزده هزاران نیروی جدید آمریکایی برای خارج کردن افراد در معرض خطر به کابل بفرستد.

کشته شدگان و مجروحان آمریکایی در کابل

طبق روایت خبرگزاری ها عصر روز پنجشنبه دو بمب گذار انتحاری با همراهی چند فرد مسلح در مقابل فرودگاه کابل وارد جمعیت شده و حمله کردند.بر طبق اعلام رسانه ها در این حادثه در انفجار فرودگاه کابل ۱۱ تفنگدار دریایی آمریکا کشته و یک پزشک نیروی دریایی آمریکا کشته و همچنین تعدادی از نظامیان آمریکایی مجروح شده اند. در ادامه اما سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) شمار کشته شدگان و زخمی های آمریکایی را افزایشی اعلام کرد و گفت ۱۳ نظامی آمریکایی در این انفجار کشته و ۱۸ نفرمجروح شده اند.

عامل انفجار در کابل داعش اعلام شد

پایگاه خبری پولیتیکو عامل انفجار در بیرون فرودگاه کابل را داعش اعلام کرد.در ادامه گروه تروریستی داعش در حساب کاربری‌ خود در تلگرام بطور رسمی مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.

جو بایدن نا آرام از حادثه اخیر

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی زنده از شبکه های تلویزیونی آمریکا درباره کشته شدن نیروهای آمریکایی در صورتیکه سعی می کرد خود را آرام نشان دهد اما موفق نبود با مردم آمریکا سخن گفت.

جو بایدن گفت: برای حمله علیه داعش برنامه خواهیم داشت. به فرماندهان آمریکا دستور داده‌ام عملیات نظامی علیه مواضع و تجهیزات داعش افغانستان را برنامه ریزی کنند. تروریست های داعش پیروز نخواهند شد. درباره پیدا کردن رهبران داعش اقدام کرده ایم اما هنوز مطمئن نیستیم. تروریست های داعش پیروز نخواهند شد.

جوبایدن

آخرین جزئیات از خروج افراد از افغانستان

کمتر از یک هزار آمریکایی هنوز در افغانستان باقی مانده‌اند. تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر به طور ایمن از افغانستان تخلیه شده اند. خارج کردن همه افغان‌های متقاضی پیش از مهلت ۳۱ اوت شدنی نیست و هیچ محدودیت زمانی برای خارج کردن هر آمریکایی متقاضی از افغانستان حتی پس از پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور، وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا صراحتا اعلام کرد که قادر نیست همه ی افغان های متقاضی برای خروج از افغانستان را از کشور خارج کند. با این حال باید صبر کرد و شاهد بود در روزهای پایانی مهلت مشخص شده دولت آمریکا تا چه میزان تعهدات خود را عملی خواهند کرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها