|
کدخبر: 193886

گاف های بایدن نشانه زوال عقل است!

به دنبال مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره مدیریت اوضاع قریب‌الوقوع افغانستان که با توجه به سردرگمی رئیس جمهور در مورد چهارچوب‌های زمانی و واقعیت‌ها با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شد، سوالاتی درباره سلامت عقلانی وی به وجود آمده است.

سیاست گاف های بایدن نشانه زوال عقل است!

جو بایدن، مسن‌ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا در مصاحبه اخیرش با شبکه ای‌بی‌سی پاسخ‌های گیج‌کننده‌ای را به سوالات درباره رویدادها در افغانستان ارائه کرد و جزئیات مربوط به پسرش را قاطی کرد. برخی از گاف‌ها و اشتباهاتش در تلویزیون پخش نشدند اما یک روز بعد با منتشر شدن متن کامل این مصاحبه، تمامی این گاف‌ها افشا شدند.

روزنامه دیلی میل به نقل از چندین پزشک گزارش داد، پزشکان نگرانی خود را درباره اینکه بایدن چگونه از نظر جسمی قادر است در برابر چنین شغل سختی مقاومت کند، ابراز کرده‌اند.

به عنوان مثال، متن مصاحبه مذکور نشان داد که جو بایدن اشتباها اشاره کرد که پسرش "بو بایدن" در نیروی دریایی آمریکا در جنگ افغانستان خدمت کرده بود اما فورا اشتباه خود را تصحیح کرد و گفت که پسرش در حقیقت در ارتش در جنگ عراق خدمت کرده بود. به علاوه در نسخه‌ این مصاحبه که در تلویزیون پخش شد، برخی از گاف‌های احمقانه و اشتباهات کلامی بایدن حذف یا به طور قابل توجهی کاهش یافته بودند.

در این گزارش به نقل از دکتر "عاصم مالهوترا"، متخصص قلب و عروق آمده است، بایدن در حال حاضر دو آنوریسم مغزی و یک بیماری قلبی داشته که با مجبور کردن ماهیچه‌ها به نبض زدن خیلی سریع باعث سرگیجه و پریشانی می‌شود. هر دو بیماری به مشکلات حافظه و آشفتگی ذهنی و همچنین زوال عقل مربوط می‌شوند.

دکتر مالهوترا گفت: قطعا ارتباطی میان شرایط و زوال شناختی وجود دارد. اما به عنوان پزشکی که پرونده او را ملاحظه می‌کنم و با توجه به سوابق پزشکی و سن بایدن، نگران زوال عقل زودرس در او هستم. من در سن و سال بایدن نگران بروز هرگونه علائمی درخصوص مشکلات حافظه هستم.

متخصص دیگر، دکتر "امیت باجاج"، دانشیار علم گفتار در دانشگاه "امرسان" در بوستون تاکید کرد که افزایش گاف‌های بایدن احتمالا به خاطر وخیم شدن شرایط سلامت شناختی‌اش همزمان با بالا رفتن سنش است.

وی افزود: بایدن در دادن گاف مشهور است. سخت است که بگوییم این گاف‌ها به خاطر نگرانی و اضطراب است. به نظر من فاکتورهای بیشتری در این خصوص وجود دارد. بخشی به خاطر سخنرانی و اضطراب‌های ناشی از آن است و بخشی نیز به خاطر بالا رفتن سن بایدن است. اما تاثیر نسبی هر یک از آنها هنوز مشخص نیست. احتمالا ترکیبی از هر دو است.

با این حال، دکتر "کوین اوکانر"، پزشک شخصی بایدن در یک ارزیابی پزشکی که در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی منتشر شد، گفته بود که بایدن یک مرد سالم و قوی است که برای انجام وظایف ریاست جمهوری کاملا مناسب است.

در این گزارش به نقل از پروفسور "جیمز راو"، کارشناس زوال عقل و تخریب عصبی در دانشگاه کمبریج آمده است: ضعف‌های حافظه بایدن رایج است و به خودی خود شرایطس را نشان نمی‌دهد چه برسد به زوال عقل. این ضعف‌ها حتی زمانی که انسان‌ها بسیار پرمشغله هستند و یا پس از یک روز طولانی خسته هستند و بالای ۵۰ سال سن دارند، بسیار عادی است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر