|
کدخبر: 151501

گزارشی از پرتاب اولین ماهواره با سوخت جامد

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فنآوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد در کشور برای نخستین بار در حوزه فضایی صورت گرفت.

سیاست گزارشی از پرتاب اولین ماهواره با سوخت جامد

مهندس حسینی  سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت روز فناوری فضایی با حضور در برنامه علمی " چرخ " شبکه چهار سیما گفت: به حول و قوه الهی و با تلاش جهادی دانشمندان صنعت فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برای اولین بار در حوزه فضایی، نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره برترکیبی ذوالجناح با هدف تست زیرمداری با دستیابی به فن آوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور صورت گرفت.

وی افزود:  این ماهواره بر سه مرحله ای که از نظر ویژگی های فنی قابل رقابت با ماهواره بر های روز دنیا است، دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است و توانایی حمل ماهواره تا وزن ۲۲۰ کیلو گرم در مدار ۵۰۰ کیلو متری را داراست.

حسینی  خاطر نشان ساخت: از  مهم ترین دستاور های این آزمایش فضایی، دستیابی به قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور با تراست بیش از 750 تن و صحه گذاری سایر فنآوری های جدید به کار رفته در این محصول می باشد.

گزارشی از پرتاب  اولین ماهواره با سوخت جامد

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر