|
کدخبر: 146657

بازگشت آمریکا به برجام برای ما اهمیت ندارد

برجام برای ما توافقنامه مقدس نیست بلکه با شروطی مورد پذیرش جمهوری اسلامی قرار گرفته است تا تحریم‌ها را رفع کند. لذا بازگشت آمریکا به برجام برای ما اهمیتی ندارد بلکه برای ما فقط و فقط رفع عملی تحریم‌ها موضوعیت دارد.

محمدباقر قالیباف» در آغاز نشست جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سالروز قیام تاریخی مردم قم گفت: بیانات حکیمانه و مدبرانه رهبر انقلاب در سالروز قیام تاریخی مردم قم آینده رسیدن به ایران قوی را ترسیم کرد و به عنوان فصل الخطاب، نقشه راه پیگیری مطالبات مردم را برای همه ما مسوولان جمهوری اسلامی روشن فرمود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: برای همگان آشکار شد راهبرد اصلی کشور در مقابله با دشمن بی‌اثر کردن تحریم‌هاست که مقدمه رفع تحریم‌ها نیز محسوب می‌شود و برای رفع تحریم‌ها، باید تولید قدرت کرد؛ تولید قدرتی از جنس آن که دانشمندان هسته‌ای از جمله شهید فخری زاده انجام دادند.

وی اضافه کرد: منطقی و درست دانستن قانون لغو تحریم‌ها از سوی ایشان مهر تاییدی است بر این قانون و ظرفیت مناسبی برای این هدف ایجاد و نظام محاسباتی دشمن را اصلاح می‌کند، که دوران اعمال تحریم‌های بی‌هزینه به پایان رسیده است.جبهه غرب باید حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و اگر فشاری به ایران وارد کرد باید خود را آماده پرداختن هزینه متناسب با آن بکند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص برجام گفت: برجام برای ما توافقنامه مقدس نیست بلکه با شروطی مورد پذیرش جمهوری اسلامی قرار گرفته است تا تحریم‌ها را رفع کند لذا بازگشت آمریکا به برجام برای ما اهمیتی ندارد بلکه برای ما فقط و فقط رفع عملی تحریم ها موضوعیت دارد.

وی گفت: بدون اینکه به دنبال خروج از برجام باشیم بر اساس مواد ۳۶ و ۳۷ برجام حق داریم در برابر اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل، تعهدات خودمان را اجرا نکنیم لذا با قاطعیت اعلام می‌کنیم ایران زمانی تعهدات خود را اجرا می کند که آنها نیز تعهدات خود را عمل کنند و همه تحریم‌های برجامی و دستورات اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا را رفع کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها