|
کدخبر: 134437

مجلس برای بورس چه کرد؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هر کاری که لازم بود برای ساماندهی بازار بورس انجام داد و از همان ابتدا، ورود غیرکارشناسی دولت در حوزه بورس مورد نقد مجلس بود.

سیاست مجلس برای بورس چه کرد؟

روح الله متفکر آزاد درباره اقدامات مجلس برای ساماندهی بازار بورس، گفت: چندی پیش دولت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی را به مجلس ارائه داد که البته در ابتدا می‌خواستند که این لایحه در جلسه سران قوا بررسی شود اما تأکید ما آن بود که این لایحه باید در مجلس بررسی شود و به تصویب برسد.

وی افزود: علت اصرار دولت به بررسی لایحه افزایش شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سران قوا آن بود که تصور می‌کردند مجلس این لایحه را با تأخیر بررسی می‌کند اما مجلس شورای اسلامی سریعاً این لایحه را بررسی کرد و به تصویب رساند و در دو هفته این لایحه تبدیل به قانون شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف مجلس از بررسی سریع این طرح آن بود تا از ریزش بازار بورس جلوگیری شود و به دولت کمک کنیم تا بتواند مشکلات این بازار را حل و فصل کند.

متفکر آزاد تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی از زمان آغاز به کار، هر کاری که لازم بوده برای ساماندهی بازار بورس انجام داده است و همه تقاضاهای دولت از مجلس در حوزه بورس را هم انجام داده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس در راستای آرامش بازار سرمایه و تقویت شرکت‌های بورسی عمل کرده است، گفت: مجلس جلسات متعددی با سهامداران حقیقی و حقوقی بورس برگزار کرد و مجموعه این اقدامات مانع بسیاری از صدمات در ماه‌های گذشته شد.

وی بیان کرد: البته از همان ابتدا ورود غیرکارشناسی دولت در حوزه بورس مورد نقد مجلس بود و همچنین نقدهایی به عرضه‌ها و واگذاری‌های دولت در بازار بورس داشتیم و تاکید کردیم که این مشکلات را حل کنند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر