|
کدخبر: 134419

بورس بازان ناامید بخوانند

در هفته گذشته، ارزش معاملات خرد در روندی صعودی به بیشترین رقم ماه آبان رسید و روند تغییرات تقاضای بازار صعودی و روند تغییرات عرضه‌ی بازار نزولی بود.

بورس بورس بازان ناامید بخوانند

روندهای درونی بورس نشان از بهبود وضعیت بازار دارد هرچند که شاخص کل در روز پایانی هفته نسبت به روز مشابه هفته پیش حدود ۷۰ هزار واحد پایین‌تر قرار گرفته است.

بازدهی هفتگی شاخص کل بورس منفی ۵.۶ درصد است. شاخص کل هم وزن نیز نسبت به روز مشابه هفته پیش ۲.۶ درصد کاهش یافته است.مهم‌ترین اتفاق هفته ریزش ارزش معاملات به قعر دی ماه بود پس از این رکورد منفی در ۱۸ آبان ارزش معاملات در مقایسه با این روز سه روز پیاپی رشد کرد علاوه بر این سطح به سطح معاملات هم که تا کف ۴ هزار میلیارد تومان پایین آمده بوده دوباره وارد سطح دو رقمی کانال هزار میلیارد وارد شد.

رشد بی‌سابقه ارزش معاملات خرد

در معاملات روز چهارشنبه بورس، ارزش معاملات کل بازار سهام برای سومین روز پیاپی در ارقام بالاتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان قرار گرفت. ارزش معاملات کل بورس ۱۰ هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان بود. همچنین ارزش معاملات خرد با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به روز گذشته به ۷ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم از ابتدای آبان ماه تا به امروز است.

روند نزولی خروج پول از بازار

در تمام روزهای هفته گذشته بورس با خروج پول‌های حقیقی مواجه بود، اما پس از روز دوشنبه که بیشترین رقم خروج پول حقیقی در این روز اتفاق افتاد، میزان پول‌های خروجی روندی کاهشی داشت. خالص پول حقیقی خروجی در روز چهارشنبه ۲۳۳ میلیارد تومان بود که کمترین رقم در هفته گذشته است.

رشد صف‌های خرید

ارزش صف‌های خرید در طی هفته گذشته روندی صعودی داست. ارزش صف‌های خرید در روز چهارشنبه رشد ۱۳۹ درصدی داشت و در این روز به رقم هزار و ۶ میلیارد تومان بالغ شد که بالاترین رقم در هفته گذشته است.

کاهش صف‌های فروش

پس از روز یکشنبه که بالاترین رقم ارزش صف‌های فروش بورس در هفته گذشته را داشت، روند تغییرات ارزش صفوف فروش در ادامه هفته روندی نزولی داشت. در آخرین روز معاملاتی هفته برای سومین روز پیاپی بورس با کاهش ارزش صف‌های فروش همراه بود. ارزش صف‌های فروش در پایان معاملات چهارشنبه ۲ هزار و ۹۲ میلیارد تومان بود که نسبت به روز قبل ۱۹.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. ارزش صف‌های فروش چهارشنبه پایین‌ترین رقم در هفته گذشته است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر