|
کدخبر: 126076

پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری کرونا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا کنون پنج هزار میلیارد تومان از حساب صندوق ذخیره و از طریق ثبت نام در سامانه به متقاضیان این بخش پرداخت شده است.

سیاست پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری کرونا

به گزارش روز چهارشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» در نشست با علما و وعاظ تهران، اظهارکرد: یکی از برنامه‌های دولت بعد از استقرار، تشکیل نهادی برای تامین نیازها و معیشت مردم بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در بهبود وضعیت معیشت و اشتغال مردم، گفت: در این راستا یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی به موضوع اشتغال روستایی اختصاص یافت و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان وام از این محل با نرخ چهار و هشت درصد به روستاها و به شکل تمام شماری پرداخت شد و از این محل حدود ۲۴۷ هزار شغل در روستاها ایجاد شد.

وزیر تعاون با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی و سیاست‌گذاری از طریق ایجاد زنجیره آموزش و توانمند سازی، دیگر رویکرد دولت در این بخش بود، افزود: علاوه بر این، سیاست پرداخت یارانه دستمزد را به عنوان یکی از سیاست‌های مداخله‌گر دولت دنبال کردیم که با اجرای آن حدود ۴۲ هزار شغل در سطح کشور ایجاد شد.

وی به دیگر اقدامات در حوزه حمایت از گروه‌های مختلف نیز اشاره کرد و اظهارکرد: توجه به معیشت کارگران از طریق افزایش حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار نیز بررسی شد و دولت تلاش کرد حداقل مزد هیچگاه پایین‌تر از نرخ تورم نباشد و حتی عقب ماندگی در این بخش را جبران کند.

شریعتمداری تصریح کرد: توجه به ارتقای معیشت گروه‌های مختلف جامعه همواره مورد تاکید دولت بوده است و در این راستا در بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، بیش از ۵۷ جلسه با نهادهای ذی ربط تشکیل و با بار مالی ۳۲ هزار میلیارد تومانی که داشت پس از ۱۴ سال در این دولت محقق و از مردادماه اجرایی شد.

وی یادآور شد: برای اجرای برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری، شفافیت و مبارزه با فساد را اولویت برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و ایجاد سامانه شفافیت و بورسی شدن شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) را از این دست اقدامات ذکر کرد.

وی با اشاره به رویکرد جوانگرایی در وزارت تعاون گفت: سن مدیران در این وزارتخانه ۱۲ سال کاهش پیدا کرده و البته استفاده از کسانی که تجربه داشته‌اند نیز مورد توجه بود.

عضو کابینه دولت دوازدهم در تشریح اقدامات دولت پس از شیوع بیماری کرونا گفت: پس از شیوع بیماری کرونا، ۲۳ هزار میلیارد تومان به ۷۶ میلیون نفر از جمعیت کشور و به هر نفر یک میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد. همچنین بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه رفاه ایرانیان بیش از سه میلیون خانوار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض و در دوره ۵ ماهه دریافت کردند.

شریعتمداری افزود: همچنین به همه کارگاه‌های تولیدی نیز تسهیلات با نرخ ۴ و ۸ درصد به ازای هر شاغل ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان و به شرط حفظ اشتغال موجود پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۸۰ بیمارستان و ۳۳۰ مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

وزیر تعاون در مورد بیمه بیکاری دوران کرونا نیز تصریح کرد: ۵ هزار میلیارد تومان از حساب صندوق ذخیره و از طریق ثبت نام در سامانه و غیر حضوری به متقاضیان این بخش پرداخت شد و الان نیز در تلاش هستیم بیمه بیکاری عادی را پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: یقینا عملکرد دولت را در بخش‌های مختلف در این مقطع نمی‌توان بدون شرایط کرونا و تحریم‌ها مورد ارزیابی قرار داد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها