|
کدخبر: 288600

گزارش اختصاصی گسترش نیوز درباره سفر استانی رئیسی؛

اظهارات جدید رئیسی درباره مسمومیت دانش آموزان

رئیس‌جمهور گفت: دشمن با جنگ ترکیبی خود به دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به تازگی در جنگ رسانه ای به دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد.

سیاست داخلی اظهارات جدید رئیسی درباره مسمومیت دانش آموزان

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین افتتاح طرح‌های بزرگ صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: ضمیمه کردن دانش به توانایی ها سبب شده که کشور در مسیر تحول و پیشرفت قرار گیرد.

افتتاح

رئیس جمهور گفت: امروز روز بسیار خوبی است که احساس می‌کنم خواسته مردم بوشهر در زمینه تامین آب اجابت می‌شود.

آیت الله رئیسی افزود: در سفر قبل همواره این سئوال بود که چرا مردم بوشهر در کنار دریا باید تشنه باشند و آب شرب به سختی به دست آنها برسد در حالی که خداوند این امکان را قرار داده که نیاز آب شرب و صنعت از آب دریا تامین شود.

وی با بیان اینکه این دانایی و توانایی در کشور وجود دارد بیان کرد: قاعده و فرمول استفاده از آب دریا وجود دارد و امروز با تلاش مهندسان و تکنسین‌های توانای کشور این امکان در استان بوشهر فراهم شده است.

رئیس‌جمهور کشورمان با تقدیر از اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن و پروژه آبرسانی در استان بوشهر و به خصوص گروه مپنا که جمع دانش، تجربه و توانمندی است، بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌ها شاهد حل مشکل آب مردم استان بوشهر خواهیم بود که حق این مردم است.

وی با بیان اینکه تأمین آب گوارا از دریا حق مردم استان بوشهر است، افزود: ایجاد خط آبرسانی در شهرستان جم باعث می‌شود تا نیازی به انتقال آب از طریق تانکر نباشد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه همت بزرگی را در اجرای طرح‌های حوزه آب شاهد هستیم، اضافه کرد: با ضمیمه کردن دانش به بسیاری از فعالیت‌ها، نتایجی بوجود آمده که تأمین نیازهای مردم را در بر داشته است.

وی اجرای طرح‌های آب و برق و جلوگیری از تنش در این حوزه‌ها را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و ادامه داد: روزی که ببینیم مردم مشکلی برای تأمین آب و برق ندارند برای ما باعث خرسندی است.

رئیس جمهور پایان جیره‌بندی آب در استان بوشهر را لذت‌بخش دانست و تصریح کرد: زیربنایی که اینجا انجام شده برای آینده آب بوشهر هم تأثیرگذار است و طرح‌های توسعه‌ای نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در کشور نیست که راه‌حل نداشته باشد گفت: مشکلات آب، برق، گاز، مسائل شهری قابل حل است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه آب استان بوشهر هزینه شده است اظهار داشت: طرح‌هایی که گره‌ی از مشکلات مردم باز کند را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصد سد دالکی در شهرستان دشتستان عنوان کرد: تکمیل این سد را با جدیت دنبال می‌کنیم تا به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور با تقدیر از مردم بوشهر در دیدار مردمی بیان کرد: این حضور مردم برای ما مسئولیت‌آور است و این مسئولیت‌ها را با حضور مردم و مشارکت آنها پیش می‌بریم.

۲ قطعه بزرگراهی کریدور جنوب کشور در استان بوشهر افتتاح شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر روز جمعه در آیین افتتاح این قطعه‌های بزرگراهی گفت: با توجه به توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور در این کریدور و با توجه به قطب اقتصادی استان‌های جنوبی، نقش عمده در درآمد کشور، حفظ ایمنی این نوار ساحلی ضرورتی انکار ناپذیر است.

سید محمود دستغیبی افزود: تکمیل این بزرگراه می‌تواند در تسهیل و برقراری ترافیک ایمن بین صنایع و بنادر جنوب کشور، توسعه گردشگری، کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.

افتتاح و اجرای ۱۷۶۸ میلیارد تومان پروژه و نخستین سامانه مدیریت انرژی دربوشهر

با دستور رئیس‌جمهور در آیینی ویدئوکنفرانسی روز جمعه یکهزار و ۴۶۷ میلیارد تومان پروژه تامین و انتقال برق در استان بوشهر بهره‌برداری و عملیات اجرایی پروژه‌هایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان نیز آغاز شد.

 دشمن به دنبال ایجاد دلهره در میان دانش‌آموزان و والدین است

رئیس‌جمهور گفت: دشمن با جنگ ترکیبی خود به دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به تازگی در جنگ رسانه ای به دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد.دشمنان ما برای ناامید کردن مردم برنامه دارند اما مردم در روز ۲۲ بهمن مقتدرانه و با بصیرت دشمن را شکست دادند.

وی افزود: دشمن اعتراف کرد که ۲۲ بهمن امسال با سال های دیگر متفاوت است اما مردم برنامه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.در موضوع مسمومیت دانش آموزان وزیر اطلاعات و وزیر کشور را مامور کردم در اسرع وقت پیگیری کنند و گزارشات را به طور کامل در اختیار مردم قرار دهند.

وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد

رئیسی با بیان اینکه از وعده خود به مردم برای ایجاد اشتغال عقب نیستیم گفت: وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شد.

وی با اشاره به اینکه پارس جنوبی برای کشور تولید اقتدار کرده است ادامه داد: زنان و مردان ما تصمیم گرفتند که استقلال و خودکفایی را در عرصه‌های مختلف زندگی عملیاتی و اجرایی کنند.

بنای دولت مردمی میدان دادن به بخش خصوصی است

رئیس جمهور گفت: وظیفه دولت در حوزه اقتصاد، هدایت، حمایت و نظارت است و بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است.

با حضور رئیس جمهور ۵۳ تفاهم‌نامه میان استانداری بوشهر با هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ سکاف، پالایشگاه لیان، هلدینگ بُنسا، شرکت فاتح کیمیا، شرکت فرازصنعت فرشاد و شرکت شایا روبیان در زمینه زیرساخت، آبزی‌پروری، گردشگری، آموزش و فناوری، احداث پالایشگاه، نیروگاه برق و آب شیرین‌کن و صنایع پایین دست پتروشیمی با اشتغالزایی برای حدود ۲۵ هزار نفر به امضا رسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها