|
کدخبر: 271966

اختصاصی گزارش نیوز؛

رسیدگی به شبهات تخلف داوطلبان در آزمون سراسری

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: حق حدود ۹۰ هزار نفر جوان در آزمون وکالت رعایت نشده و متأسفانه قانون صریح مجلس از سوی مرکز وکلای قوه قضائیه دور زده شده است.

سیاست داخلی رسیدگی به شبهات تخلف داوطلبان در آزمون سراسری

نمایندگان در جلسه علنی مجلس در جریان بررسی تقاضای اولویت برای رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش در خصوص طرح استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرایم و تخلفات در آزمون‌های سراسری که از سوی علی خضریان نماینده تهران مطرح شده بود ، با بررسی اولویت‌دار آن با ۱۷۰ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

خضریان: رئیس وقت سازمان سنجش کم کاری خود در برخورد با شبهات تخلف در آزمون را به ترم‌های پایانی دانشجویان موکول کرده بود.

تذکر نماینده مجلس درباره تامین اعتبار طرح دارویار

سید موسی موسوی در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور زاد روز حکیم و طبیب نامدار ایرانی بوعلی سینا و روز پزشک را به پزشکان و کادر پزشکی سراسر کشور به ویژه شهرستان لامرد و مهر که با وجود مشکلات فراوان ایثاگرانه تلاش می کنند تبریک گفت و افزود: یاد و خاطره همه مدافعان سلامت از جمله شهید علی کشتکار نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان های لامرد و مهر و استان فارس را گرامی می دارم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تیم مذاکره کننده برجام، گفت: می طلبد این عزیزان با رعایت خطوط قرمز نظام نسبت به احقاق حقوق مردم اهتمام ویژه ای داشته و تمامی تلاش خود را انجام دهند.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس یازدهم افزود: فشار اقتصادی بر مردم هر روز بیشتر می شود در این رابطه دولت قول داد که قیمت ها را اصلاح کند و به شهریور ۱۴۰۰ برگرداند و همچنین با ایجاد سازوکار تامین کالابرگ بخشی از نیاز مردم را مرتفع کند اما متاسفانه علیرغم تلاش های فراوان هنوز نتیجه مطلوب حاصل نشده است و از دولت می خواهیم  ضمن برگرداندن قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ هر چه سریع تر سازوکار طرح کالابرگ را نهایی کند تا از این مسیر حداقل بخشی از فشار اقتصادی ایجاد شده بر مردم التیام یابد.

اعضای سورای عالی اجرای سیاست های کلی

نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی فتح‌الله توسلی را با ۱۰۲ رأی، اصغر سلیمی را با ۸۰ رأی و علیرضا زندیان را با ۷۹ رأی برای عضویت در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی انتخاب کردند.

تذکر نماینده مجلس درباره آزمون وکالت

مجتبی یوسفی جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی نسبت به برگزاری آزمون وکالت گفت: حق حدود ۹۰ هزار جوانی که با امید در این شرایط بد اقتصادی و مشکلات اشتغال، تحصیلات دانشگاهی انجام دادند و در این آزمون شرکت‌ کرده‌اند اکنون رعایت نشده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون به حق و مشخص مجلس که یکی از قوانین خوب در بحث تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است با صراحت از سوی مرکز وکلای قوه قضائیه دور زده شده است.

توضیحات نماینده مجلس درباره ربا در بانکداری

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به موضوع اهداف بانک مرکزی در پیشنهادی گفت: موضوع مدیریت و برنامه ریزی جهت صفر کردن سود بانکی ظرف ۱۰ سال را پیشنهاد می دهیم.

وی افزود: چند سوال مطرح می شود، آیا ما قانونگذاران و بانکداران در نظام اسلامی هدفی داریم که سود بانکی را صفر کنیم یا خیر؟ اگر هدف نداریم که هیچ ولی اگر انتظار داریم که روزی بانک های ما سود صفر داشته باشد.

صباغیان مطرح کرد: سوال دیگر این است که اگر ما این موضوع را مصوب نکنیم و از کنارش بگذریم که سود بانکی صفر بشود یا نشود آیا بانک های ما به دلیل درآمدی که دارند هرگز به این فکر می کنند که سود بانکی را صفر کنند؟ آیا هدف بانک مرکزی کاهش سود بانکی است؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به پیشنهاد مدیریت و برنامه ریزی جهت صفر کردن سود بانکی ظرف ۱۰ سال، مطرح کرد: آیا بانک مرکزی این هدف را دارد چرا که بانک های ما دچار ربا هستند، ما چه بگوییم چه نگوییم بانک ها سود می گیرنند و موسسات مالی ما برای خدمت تشکیل شده اما سر مردم کلاه گذاشته اند.

نقش پزشکان در نظام سلامت کشور

قالیباف رئیس مجلس، نقش پزشکان ایرانی در خنثی کردن نقشه دشمنان که همانا فروپاشی نظام سلامت بود را تاریخ ساز و فراموش نشدنی دانست و گفت: ضروری است مسئولان امر علاوه بر بسیج تمام امکانات برای شکست سیاست های تحریمی علیه ملت ایران، برآورده ساختن مطالبات صنفی پزشکان و دستیاران تخصصی را در دستور کار قرار دهند.

بررسی بانکداری اسلامی در صحن علنی مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۱ شهریورماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه و با حضور بیش از دو سوم از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد؛

-گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

-گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری

-گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح یک فوریتی انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی.

-بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح استسفاریه مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها