|
کدخبر: 266708

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از مجلس:

تذکر نماینده مجلس درباره وزرای ضعیف رئیسی

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: دولت رئیسی باید برای برون‌رفت از بحران اقتصادی، راهکار عملی به مردم و نمایندگان ملت ارائه دهد، چیزی که به معنای واقعی اجرا شود و مردم نتیجه و اثر آن را در زندگی‌شان لمس کنند.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس درباره وزرای ضعیف رئیسی

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۱۱ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز سه شنبه ۲۱ تیرماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به ملت ایران گفت: همه مسئولان نظام اذعان دارند که نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط با مردم در حوزه‌های انتخابیه، به‌ صورت روزانه از مشکلات موکلین خود با خبرند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان اذعان کرد: همانطور که اطلاع دارید، دولت تاکنون اقدامات مفیدی انجام داده اما با این‌ وجود گرانی، فقر، بیکاری و فساد، مملکت را فراگرفته است. آستانه تحمل مردم پایین آمده و اکثر مردم فقیر و محتاج یارانه برای گذاران امورات خود هستند که این موضوع در شأن مردم که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با منابع عظیم نفت، گاز و معادن متنوع هستند، نیست پس ما با این ملت وفادار و بزرگ ایران چه کردیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه شهید چمران می‌گوید مسئولی که تخصص ندارد اما پست قبول می‌کند، بی‌تقوا است، اظهار داشت: دقیقاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور و دولت، در همین جمله ارزشمند و کلیدی نهفته است که کارهای بزرگ، به آدم‌های کوچک، بی تخصص، ضعیف، کارنابلد و بی‌لیاقت سپرده شده‌ و دولت بی‌برنامه است. وزرا نیز برنامه مدون و زمان‌بندی‌شده‌ای، برای اداره وزارتخانه متبوع خود ندارند.

افزایش ۵۰ تا ۱۲۰ درصدی اجاره بها

در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: دولت اقدامات خوبی شروع کرده است، اما مشکلات جدی هم برای مردم به وجود آمده است که اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار نگیرند مطمئن باشید نمی توانیم خدمات شایسته ای به ملت ایران داشته باشیم.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم ماه های اخیر موجب نگرانی شدید مردم شده است، اظهار کرد: قرار بود فقط یارانه ۴ قلم کالا برداشته شود، در حالی که تاثیرات آن بیش از صدها قلم است و این کار موجب شده دیگر جیبی برای مردم باقی نماند که بخواهند دست در آن جیب کنند.

وی ادامه داد: آثار پروژه بزرگ گاپ ترکیه هر روز برای کشورهای منطقه به ویژه منطقه ما بسیار زیان‌بار و خطرناک است. آثار این اقدام تا تهران هم رسیده است و فقط سد آتاتورک ترکیه ۵۰ میلیارد مترمکعب ظرفیت آب دارد که به اندازه تمام سدهای کشور ما است و این یعنی خشک شدن تالاب ها و گرد و غبار شدید که می توان اذعان کرد جای دیپلماسی در گذشته و حال  بسیار خالی است.

دولت سهم بهداشت را پرداخت کند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آثار گرانی حوزه بهداشت و درمان به آسانی برطرف نمی شود، گفت: دولت سهم حوزه بهداشت را از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند.

مشکلات سیستان و بلوچستان قابل حل است

ملک فاضلی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۸ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر، گفت: دو سال از مجلس شورای اسلامی و یکسال از دولت انقلابی گذشته است در محیط عمل چه می‌گذرد؟ جامعه چگونه است؟ اوضاع و شرایط اقتصادی چیست؟ معضل معیشت جامعه در کجا  است؟ آیا دولت انقلابی و مجلس انقلابی تغییر را به وجود آورده‌اند؟ قطعا نه. پس باید برگشت کنیم تا ببینیم که مشکل کجاست و آن را حل کنیم در غیر این صورت باید پاسخگوی نسل آینده و موجود باشیم.

عضویت نمایندگان جدید در کمیسیون های تخصصی مجلس

نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی کلیات الحاق یک تبصره به عنوان تبصره ۵ به ماده ۳۷ قانون آیین نامه داخلی مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند.

در ادامه نمایندگان پس از بحث و بررسی درخصوص جزئیات این طرح، با پیشنهاد اصلاحی علیرضا عباسی نماینده کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس با ۱۵۱ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

همچنین در ادامه بررسی این طرح نمایندگان با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره ۵ به ماده ۳۷ قانون آیین نامه داخلی مجلس از سوی علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس با ۱۵۰ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

دستور کار جلسه علنی مجلس در ۸ تیر ماه

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۸ تیرماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۱۲ دقیقه و با حضور بیش از دو سوم از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده(۳۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته‌جمعی مورخ ۱۹۴۹

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران ودولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد رد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان

بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزادتجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران

ارسال نظر