|
کدخبر: 271149

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از مجلس:

اظهار نظر عجیب نماینده مجلس درباره مذاکرات

نماینده مردم مهریز در مجلس با بیان اینکه برجام و مذاکرات ماه هاست در حال انجام است، اما مجلس در جریان جزئیات این موضوع نیست، گفت: ما هیچ پاسخی برای مردم نداریم و اطلاعات ما در این زمینه از مردم بیشتر نیست و نمی دانیم این جریان و مسیر کجا می رود.

سیاست داخلی اظهار نظر عجیب نماینده مجلس درباره مذاکرات

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی مجلس در تذکری شفاهی گفت: برجام و مذاکرات ماه هاست در حال انجام است، اما مجلس در جریان جزئیات این موضوع نیست. ما هیچ پاسخی برای مردم نداریم و اطلاعات ما در این زمینه از مردم بیشتر نیست و نمی دانیم این جریان و مسیر کجا می رود.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس را در بی خبری می گذارید، افزود: ما از قرارداد چین بی خبریم، این مجلس، مجلس نیست، ما نماینده نیستیم! بد و بیراه و ناسزا برای ما است، اما ما از موضوعات بی خبریم.

وی با بیان اینکه چرا نمایندگان را بی اختیار کرده اید، اضافه کرد: هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها یعنی حدود ۲۵ نفر از نمایندگان جلسه ای با دولت داشتند، آیا این به معنای آن است که ما همه کاره هستیم، پیش از این هرگز این موضوع باب نبوده است، آقای مخبر مسئول اقتصادی دولت و رئیس جمهور باید پاسخگو باشند. اکنون مردم تحت فشار اقتصادی هستند و ما هر روزه باید در حوزه های انتخابیه پاسخگوی آنها باشیم.

تذکر نماینده مجلس خطاب به وزیر بهداشت

مهدی عسگری در نشست علنی مجلس در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از عزیزانی که در طول بیش از ۲ سال به عنوان مدافعان سلامت فداکاری کردند قدردانی می کنم، موفقیت هایی را که توانستیم در مقابله با بیماری کرونا بدست آوریم مرهون تلاش جدی این عزیزان است.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین مطالبی که مقام معظم رهبری درباره کرونا مطرح کردند نامه ای بود که در اسفند ۹۸ نوشتند و در این نامه به صراحت اشاره کردند که قرائنی وجود دارد که این بیماری طبیعی نیست و احتمال حمله بیولوژیکی وجود دارد.

وی با طرح این پرسش که ستاد کرونا و کمیته علمی چه اقدامی روی موضوع مذکور انجام دادند، اضافه کرد: باید وزیر بهداشت پاسخ دهد که معادلات و راهکارهای به کار گرفته بر چه فرضیه ای مبتنی بود؛ آیا اگر فرضیه حمله بیولوژیکی را جدی می گرفتیم به دنبال اجرای راهکارهای کنونی بودیم و چشم و گوش بسته خود را تسلیم دستورالعمل های وارداتی WHO می کردیم.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال مهدی عسگری نماینده کرج، اشتهارد و فردیس و ۳۶ نفر از نمایندگان از  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پس از عدم اقناع نماینده مذکور و به رأی گذاشتن سوال، از پاسخ‌ های وزیر با ۱۵۵ رأی موافق، ۷۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه از توضیحات وزیر قانع شدند.

توسلی عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار شد

در جلسه علنی مجلس انتخاب یک نفر به عنوان عضو ناظر  مجلس در هیأت نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که با اعلام عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس فتح الله توسلی با ۱۸۶ رأی مأخوذه به عنوان عضو ناظر انتخاب شد.

انتخاب عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات

در جلسه علنی مجلس انتخاب یک نفر به عنوان عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که با اعلام عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس غلامرضا منتظری با ۱۸۶ رأی مأخوذه به عنوان عضو ناظر انتخاب شد.

گزارش کمیسیون عمران درباره ساختمان متروپل آبادان

 احمد وحیدی در مورد گزارش کمیسیون عمران پیرامون فروریزش ساختمان متروپل آبادان ضمن قدردانی از مجلس برای پرداختن به این موضوع مهم افزود: حادثه متروپل از چند جهت قابل بررسی و ارزیابی است؛ اولین مسئله خود حادثه بوده که بسیار تلخ بود و جزء موضوعاتی است که باید به طور جدی تحت پیگرد قرار گرفته و به تخلف افراد خاطی و مجرم رسیدگی شود تا بعد ازاین مانع از بروز حوادث مشابه شویم.

وزیر کشور ادامه داد: ما بلافاصله پس از وقوع این حادثه یک دستورالعمل خاصی را صادر کردیم که الان نیز از جمله کارهای جاری در این وزارتخانه شناسایی سازه های ناپایدار برای ایجاد چارچوب قانونی است چرا که وظیفه شهرداری‌ها است که بعد از دریافت گزارش از این سازه‌ها تذکر دهند و اگر در مهلت تعیین شده اصلاح نشد موارد را به قوه قضائیه گزارش دهند تا با آنها برخورد شود. همچنین سامانه‌ای را تشکیل دادیم که بتواند پاسخگوی رفع این دغدغه بسیار بزرگ باشد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه در گزارش کمیسیون عمران مشخص نشد متهمان اصلی این پرونده تخلف چه کسانی هستند و باید با چه افرادی برخورد شود! در حالی که مردم منتظر هستند متخلفان معرفی شوند. همچنین باید ارتباط غیرقانونی میان مسئولان شهری با سازنده و کارفرمای این پروژه مشخص شود که چرا چک سفید امضا داده و در مجوز ارائه شده هیچ اشاره ای به نوع سازه ها نشده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: با توجه به اینکه در ساختمان موسوم به متروپل رعایت این مقررات نشده و پروانه صادره توسط مهندسین مشاوری که فاقد صلاحیت هستند ارائه شده و نظارت آن نیز به همین صورت انجام شده بود در سال 96 و تنها چند ماه پس از صدور پروانه ساختمانی، وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از اداره کل استان مکاتبه‌ای را با شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی انجام داد و به استناد قانون نظام مهندسی تقاضای توقف پروژه را داشت تا اشکالات رفع شود اما این درخواست مورد توجه قرار نگرفت.

مجلس قدردان مدافعان سلامت

قالیباف در جلسه علنی از همه کسانی که در دوره کرونا زحمت کشیدند و تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و این افتخار را برای جمهوری اسلامی و مخصوصا دولت فراهم کردند که در یک دوره ۸۰ روزه، بیش از ۸۰ درصد را تحت پوشش واکسن قرار دهند، همین جا از شهدای سلامت نیز یاد می‌کنم.

سوال از وزیر بهداشت در دستور کار نمایندگان مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۲۵مردادماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه و با حضور۲۲۴ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد

سوال مهدی عسکری نماینده کرج، اشتهارد و فردیس از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

گزارش کمیسیون عمران در مورد فروریزش ساختمان متروپل آبادان

گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن درباره تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(اعاده شده از شورای نگهبان 1) 

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی، اختراعات و طرح های صنعتی و علائم تجاری

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح الزام دولت به اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت حوزه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی.

 

منبع: خانه ملت
  • ناشناس ارسالی در

    باید این سئوال را از وزیر بهداشت میپرسید ند: چرا واکسن ها فقط تا قبل از محرم و صف ر آمار کرونا را صفر میکردند و همیشه با ش روع محرم و صفر آمارها بالامیرود؟ یعنی وا قعاً همه کسانیکه در این روزهای ایام محر م و صفر جزو فوتی های کرونایی هستند کرونا داشته اند یا اینکه به عمد حتی بیماران ق لبی و عروقی و.. را هم جزو آمار فوتی های کرونایی میآورند؟ در نهایت و با این اوصاف چرا 155 نماینده با واکسن اجباری موافق ب وده اند؟! چرا وزارت اطلاعات سپاه به این موضوع ورود نمیکند؟!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها