|
کدخبر: 271722

اختصاصی گزارش نیوز؛

تذکر نماینده مجلس درباره وزیران ناکارآمد

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس با انتقاد از عملکرد برخی وزرا از رئیس جمهور، خواست وزرای ناکارآمد را پیش از ورود مجلس عزل کند.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس درباره وزیران ناکارآمد

محمدمهدی فروردین در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: از رئیس جمهور بابت سفرهای استانی تقدیر می کنم اما تلاش های ایشان از سوی برخی وزرا هدر می رود، برخی از اعضای کابینه شما یک درصد دغدغه رئیس جمهور را ندارد، قبل از ورود مجلس وزرای ناکارآمد را عزل کنید، آن ها به فکر آبروی شما، نظام و مردم نیستند.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس ادامه داد: باغات انگور شهرستان فیروزآباد صددرصد خسارت دیده اند، آیا وزیر جهاد کشاورزی اطلاع ندارد لیموی استان فارس با نازل ترین قیمت به فروش می رسد، چرا خرید تضمینی انجام نمی دهید.

نحوه اجرای قانون حذف ارز ترجیحی

سیدصادق طباطبایی نژاد در نشست علنی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و صفر، تشکر از تسهیل سفر اربعین برای زائران امسال و ابراز امیدواری از برگزاری باشکوه این مراسم، گفت: در آستانه هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر رو گرامی می دارم. حدود یک سال از عمر دولت سیزدهم می گذرد که در این یک سال نقاط قوت و ضعفی وجود دارد.

توزیع اعتبارات جبران خسارات سیل به صورت عادلانه باشد

مسلم صالحی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: ۴۰ روز است که گندمکاران محصولات خود را تحویل داده‌اند اما هنوز هزینه آن را دریافت نکرده‌اند؛ همچنین افزایش تعرفه سیفی‌جات باعث شده این محصولات روی دست کشاورزان بماند.

مسئولیت استقرار بانکداری اسلامی برعهده بانک مرکزی

نمایندگان مردم در خانه ملت در جریان بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی را به عنوان مسئول استقرار بانکداری اسلامی و برقراری مناسبات عادلانه در بخش پولی و بانکی اقتصاد کشور تعیین کردند.

عدم ابلاغ بودجه برای ساخت بیمارستان

علی زنجانی حسنلوئی نماینده مردم نقده و اشنویه از توقف ساخت و ساز بیمارستان‌های حوزه انتخابیه‌اش به دلیل عدم ابلاغ بودجه در زمان مناسب انتقاد کرد.

معرفی اعضای ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو

 
نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس اعضای ناظر قوه مقننه در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها را مشخص کردند که بر این اساس علیرضا منادی سپیدان با ۱۶۳ رأی و علی کریمی فیروزجایی نیز با ۱۶۳ رأی به عنوان اعضای ناظر انتخاب شدند.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

علی کریمی فیروزجایی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به شرح زیر است:

- تذکر علی اکبر علی زاده نماینده دامغان به وزیر امور اقتصادی درخصوص ضرورت نظارت بر افزایش بی رویه هزینه تراکنش های بانکی

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی درخصوص ضرورت برنامه ریزی برای حذف دلار، تذکر وی به وزیر امور اقتصادی درخصوص ضرورت بازنگری در میزان پرداخت ارز برای سفرهای زیارتی و توریستی خارج از کشور

- تذکر کیومری سرمدی نماینده اسدآباد به وزرای امور اقتصادی و جهاد کشاورزی درخصوص لزوم افزایش شعب بانک کشاورزی در اسدآباد

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک به همراه ۵۷ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درخصوص لزوم نظارت بر شهریه مدارس غیرانتفاعی، تذکر وی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص ضرورت اجرای کامل بیمه مداحان در کشور، تذکر وی به رئیس جمهور درخصوص لزوم اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب توسط کارکنان زن ادارات، دانشگاه ها و بانک ها

- تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر کشور درخصوص لزوم رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و بیمه دهیاری ها و شوراها

نقش مساجد در صنعت دفاعی کشور

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نشست علنی مجلس در نطق پیش از دستور، فرارسیدن روز جهانی مسجد را تبریک گفت و افزود: مسجد در دین اسلام، انسان ساز و جامعه پرداز است؛ اجتماع مؤمنان به خودی خود منشأ خیر است و مسجد مکانی است که در آن اجتماع مؤمنان بر محور دعا و نماز شکل می گیرد و جامعه از طریق همین اجتماع سازنده مؤمنان به طور مداوم اصلاح می شود و از انحراف ناشی از تفرقه در جامعه اسلامی مصون می ماند.

وی ادامه داد: اگر ما مسجد را به عنوان مقر فرماندهی اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی و نماد ظهور مردم باوری در نظام اسلامی تعریف کنیم ضروری است تا در جهت گیری های خود نسبت به نقش مسجد در مدیریت فرهنگی جامعه تجدیدنظر اساسی صورت دهیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: تقلیل مسجد به مکانی برای عبادت و تهی کردن این مکان مقدس از نقش اجتماعی آن ظلم به آموزه های پیامبر اسلام است که حکومت اسلامی را بر محور مسجد اداره می کردند؛ مساجد در سال های مبارزات انقلابی نقش محوری در بسیج مردم علیه رژیم شاهنشاهی ایفا کردند و در سال های دفاع مقدس نیز مساجد نقش محوری در بسیج نیروها علیه دشمن داشتند.

بررسی طرح بانکداری اسلامی در مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۳۰ مردادماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۱۳دقیقه و با حضور بیش از دو سوم از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد؛

-گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

-گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری

-گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح یک فوریتی انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی.

-گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه

-گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

-گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان ‌گلستان از سال۱۳۹۲تا۱۴۰۰

-انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها