|
کدخبر: 234573

خبرهای جدید خطیب زاده از مذاکرات وین / امریکا باید تصمیم بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آنچه باقی مانده موضوعات کلیدی است که تصمیمات خاص سیاسی را می‌طلبد و واشنگتن باید تصمیمات خود را درباره مسائل باقیمانده اعلام کند.

سیاست داخلی خبرهای جدید خطیب زاده از مذاکرات وین / امریکا باید تصمیم بگیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات وین اظهار داشت: مذاکره کنندگان ارشد برای تنفسی به پایتخت‌ها بازگشته بودند و بر روی چهار متن اصلی تمرکز جلسات بود و در این مدت جلسات کارشناسی قطع نبود. بسیار ی از جداول آماده شده و ستون‌های این جداول نیز آماده هستند بخشی از پرانتزها پاکسازی شدند و توافقات درباره ایده‌ها تا حدود زیادی انجام شده و در حال تبدیل به کلمات هستند. آنچه باقی مانده موضوعات کلیدی است که تصمیمات خاص سیاسی را می‌طلبد و واشنگتن باید تصمیمات خود را درباره مسائل باقیمانده اعلام کند.

خطیب‌زاده بیان کرد: اگر این اتفاقات بیفتد با سرعت خوبی در حال رسیدن به توافق پایدار خواهیم بود.

وی درباره اجرایی شدن تفاهم ۲۵ ساله بین ایران و چین اظهار داشت: در ۵ ماه گذشته در دولت وزارتخانه‌های مختلف مسئول این شدند روی قراردادهای مختلف کار کنند و از این زمان این تفاهمنامه باید فاز اجرایی شد که دو طرف تفاهم کردند بعد از چندین ساعت گفت‌وگوی تفصیلی در چین مشترکا آغاز اجرایی شدن این تفاهم را اعلام کنند. معاون بانک مرکزی، معاون وزارت نفت و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه نیز در این سفر حضور داشتند.

خطیب‌زاده گفت: امیدواریم قراردادهایی که مذاکرات اجرایی شدن آن آغاز شده افقی را در روابط راهبردی دو کشور باز کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها