|
کدخبر: 221001

نشست سه جانبه غیررسمی ایران، روسیه و چین در وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌الملل در وین اتریش شامگاه یکشنبه از برگزاری نشست سه جانبه غیر رسمی میان نمایندگان ایران، روسیه و چین در وین خبر داد.

سیاست نشست سه جانبه غیررسمی ایران، روسیه و چین در وین

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات اتمی گفت سه کشور ایران، روسیه و چین امروز، یکشنبه نشست سه جانبه غیر رسمی در وین برگزار کردند.

وی در این پیام توییتری نوشت: «چین، ایران و روسیه امروز، رایزنی‌های غیررسمی سه‌جانبه‌ای در راستای آماده‌سازی از سرگیری رسمی گفت‌وگوهای وین در روز ۲۹ نوامبر (فردا، ۸ آذر) برگزار کردند».

اولیانوف اضافه کرد: «تبادل دیدگاه‌ها، برای درک موضع به روز ایران درباره مذاکره، مفید بود».

این نشست در حالی برگزار می‌شود که برخی رسانه‌ها، اعلام کرده‌اند که «علی باقری» معاون وزیر خارجه ایران در مقاله امروز خود در روزنامه فایننشال تایمز، به ابراز موضع خود پیش از آغاز مذاکرات پرداخته است.

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس تیم مذاکره کننده در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» تصریح کرد که ایران در عین حال که آمادگی دارد در قبال هرگونه ژست خیرخواهانه طرف‌های برجام، همکاری کرده و اقدام متقابل انجام دهد، آماده است تا پاسخ متناسبی به هرگونه فشارهای جامعه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی بدهد.

باقری که روز گذشته (شنبه ششم آذرماه) برای حضور در مذاکرات برجامی روز هشتم آذر ماه در رأس هیأتی وارد «وین» پایتخت اتریش شد، در مقدمه مقاله خود در فایننشال تایمز نوشت: « این هفته، ایران و پنج قدرت جهان در وین برای مذاکرات باصطلاح هسته‌ای گردهم جمع می‌شوند. چنین اصطلاحی که برای اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد استفاده قرار می‌گیرد، مملو از اشتباه است».

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها