|
کدخبر: 219135

دستورکار ایران در دور جدید مذاکرات وین از زبان خطیب زاده

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین گفت: تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یکجانبه فراسرزمینی و غیرقانونی است که بر ضد ایران اعمال شده است.

سیاست داخلی دستورکار ایران در دور جدید مذاکرات وین از زبان خطیب زاده

خطیب‌زاده درباره مواضع این روزهای فرانسه نیز گفت: مواضع رسانه‌ای برخی کشورها به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به مذاکرات وین ادعاهای رسانه‌ای دارند و بهتر است همه متمرکز شویم گفت‌وگوهای وین جدی باشد. تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یکجانبه فراسرزمینی و غیرقانونی است که بر ضد ایران اعمال شده است.

وی گفت: سوریه یکی از کنشگران مهم در جهان عرب است. برخی کشورها تلاش کردند با فشار سوریه را از اتحادیه عرب حذف کنند. مسیر کنونی اینگونه به نظر می‌رسد که این کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که به نفعشان نیست سوریه حذف شود. ایران و روسیه از این امر استقبال و آن را اقدامی در مسیر درست می‌دانند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر این‌که گفت‌وگوهای وین بدون حضور کشورهای عرب خلیج فارس به نتیجه نمی‌رسد، اظهار داشت: این اظهارات را ندیدم، ولی موضع ما کاملا روشن است.  آنچه در وین انجام می‌شود تمرکز بر رفع تحریم‌هایی است که بر علیه ایران اعمال شده است اگر کشورهای حوزه خلیج فارس فکر می‌کنند ما گفت‌وگویی متفاوت داریم باید این موضع را بشنوند. درباره وین دستورکار ما روشن است درباره منطقه نیز دستورکار ما روشن است. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها