|
کدخبر: 221139

واکنش ایران به گفت‌وگوی دوجانبه‌ با هیأت آمریکایی در وین

خطیب زاده درباره زمانبندی و مدت مذاکرات گفت: امروز بعد از آغاز مذاکرات باید درباره آن تصمیم گرفته شود الان وارد گمانه زنی درباره مدت و زمان نشویم.

سیاست داخلی واکنش ایران به گفت‌وگوی دوجانبه‌ با هیأت آمریکایی در وین

خطیب زاده در پاسخ به سؤالی تصریح کرد که هیچ گفت‌وگوی دوجانبه‌ای با هیأت آمریکایی در وین صورت نخواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر باقری به منطقه (امارات و کویت) گفت: وزارت خارجه بخشی از اقداماتش را در حوزه همسایگی دنبال کرده است. باقری سفرهایی را به عمان و قطر داشت و این سفر تکمیل کننده سفرهای قبلی بود. چون معتقدیم آنچه در منطقه رخ می‌دهد باید در خود منطقه پیگیری شود این سفرها انجام می‌شود و ملاقات‌های بسیار خوبی در امارات و کویت انجام داد و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است. روابط ما با این کشورها در ابعاد مختلف پیگیری می‌شود. تلاش می‌کنیم با ابزار گفت‌وگو در خصوص پرونده‌های اختلافی دیدگاه‌های خودمان را نزدیک کنیم.

خطیب‌زاده درباره ترکیب هیأت ایرانی در مذاکرات وین و این‌که پیش بینی می‌کنید طرف های مقابل هیأت‌هایی را اعزام کنند و به نتیجه برسیم؟ گفت: امیدواریم طرف‌های مقابل با همین عزم و جدیت و قاطعیت هیأت اعزامی ایران، آنها هم حاضر شوند. آنچه برای ایران مهم است اطمینان از رفع تحریم هاست و امیدواریم طرف‌های مقابل به این اولویت و دغدغه ایران احترام بگذارند.

وی تصریح کرد: عزم جدی، حسن نیت، اراده و ظرفیت در هیأت ایران جمع است و اگر همین‌ها در طرف مقابل باشد گفت‌وگوها به خوبی جلو خواهد رفت.

وی درباره زمانبندی و مدت مذاکرات گفت: امروز بعد از آغاز مذاکرات باید درباره آن تصمیم گرفته شود الان وارد گمانه زنی درباره مدت و زمان نشویم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها