|
کدخبر: 216594

۳تناقض از وزیر صمت

بسیاری معتقدند دولت سیزدهم در حوزه های مختلف فاقد یک استراتژی معین است؛ از سیاست خارجی گرفته تا همین موضوع صنعت خودروسازی که همواره به عنوان یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در وزارت صمت بوده است.

سیاست داخلی

 اما آنچه باعث شده فقدان خط مشی مشخص از سوی دولت در بازار خودرو بیش از پیش به چشم بیاید، موضع‌گیری‌های گاه و بی‌گاه سید رضا فاطمی امین بوده که به عنوان وزیر صمت در حدود سه ماه اخیر به ایفای نقش پرداخته است. ناپایداری فاطمی امین در اتخاذ تصمیمات یکی از بارزترین ویژگی های آقای وزیر است که زمینه را برای تشدید سردرگمی ها در بازار خودرو و متعاقب آن در بورس نیز شاهد هستیم.

پنجشنبه گذشته بود که سه‌‎گانه سیدرضا فاطمی‌امین در زمینه تصمیمات و موضع گیری‌های متزلزل و متناقض وزیر صمت تکمیل شد. اتفاقی که باعث شد بسیاری از فعالان اقتصادی انگشت حیرت به دندان گرفته و از بلاتکلیفی‌های دولت سیزدهم در امورات مختلف کشور شگفت زده شوند. وزیر صمت نیز به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین اعضای کابینه است که حضور پررنگی در رسانه‌ها داشته و تصمیمات و اظهاراتش خبرساز شده است.

از جمله مواضع پرحاشیه و جنجالی فاطمی‌امین می‌توان به تغییر رویکرد ناگهانی و غافلگیرانه در زمینه آزادسازی واردات خودرو، عرضه خودرو در بورس کالا و لغو قیمت گذاری خودرو اشاره کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر