|
کدخبر: 194745

دفاع فاطمی امین از برنامه های طلایی خود برای وزارت صمت

سید رضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صمت دولت سیزدهم: ایران در سال ۱۴۰۴ باید به اهداف علمی و جنبش علمی برسد، رشد مستمر اقتصادی داشته باشد و اشتغال کامل اتفاق بیفتد، باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم و ملت ایران را به عرش برسانیم.

صنعت و معدن دفاع فاطمی امین از برنامه های طلایی خود برای وزارت صمت

وی در جلسه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت صمت گفت:  خداراشاکرم که افتخار خدمت به ملت ایران را دارم و با کسب رای اعتماد خادم ملت ایران بمانم.  تنظیم بازار در حال حاضر اولویت دارد چراکه قیمت ها نوسانات بسیاری دارد. تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است و درمان آن ۳ سال زمان می خواهد.

فاطمی امین همچنین گفت: نقدینگی، رشد نقدینگی، تولید و نرخ ارز بر تورم موثر هستند و ما در وزارت صمت می توانیم اثر تورم را کاهش بدهیم. ما تا پایان سال سامانه جامعه تجارت را تکمیل می کنیم و از این طریق بازار تنظیم می شود و مبارزه با رانت و فساد هم صورت می گیرد.

وی افزود: صادرات همیشه مهم است و امروز از همیشه مهم تر است، با تعادل بخشی به بازار ارز به زودی شاهد کنترل بازار خواهیم بود. با همکاری مجلس می توانیم کشور را به جلو برانیم، ساختن ایران کار مشترک همه ما است.

وزیر پیشنهادی صمت افزود: دولت و وزارت صمت نباید بنگاه داری کنند و باید بازار سازی کنند، من وظیفه خود می دانم که شریک واحد های تولیدی باشم. ما در دولت وارث مشکلات بیکاری هستیم و راه حل آن این است که بخش خصوصی به میدان بیاید. باید بازارهای داخلی و خارجی را تقویت کنیم و بین بنگاه ها هم افزایی ایجاد کنیم، بهبود کسب و کارها هم از لازمه های کشور است، حکمرانی در وزارت صمت باید هوشمند شود، سامانه مجوزها باید سریعتر راه اندازی شود و امضاهای طلایی از میان برود.

منبع: برنا

ارسال نظر