|
کدخبر: 194907

نمایندگان مخالف با وزیر پیشنهادی فرهنگ/ اسماعیلی در ارشاد هیچ سابقه‌ای ندارد!

خانی نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی فرهنگ گفت: گستردگی و ماموریت های وزارت ارشاد فردی با سابقه و جهادی می طلبد که دانش کافی و تسلط داشته باشد و این شاخصه ها در آقای اسماعیلی نیست.

سیاست داخلی نمایندگان مخالف با وزیر پیشنهادی فرهنگ/ اسماعیلی در ارشاد هیچ سابقه‌ای ندارد!

خانی نماینده مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ در صحن علنی گفت: وضعیت برخی هنرمندان خبرنگاران و تولید کنندگان و نهادهایی که حامی امور فرهنگی هستند نیاز به تحول و برنامه ریزی دارد به ویژه آنکه در دو سال اخیر وضعیت معیشتی آنها به خاطر کرونا به هم ریخته و مطلوب نیست، برای حل این موضوع به کدامین دانش کسب شده متوسل می شوید؟

وی افزود: تامین اهداف کمی و کیفی برای اوقات فراغت جامعه، و اقدامات حاکمیت در دستگاه اجرایی و نهادهای انقلابی با فعالیت های پژوهشی و اثر تاریخی قابل پیاده سازی نیست و تجربه و دانش می طلبد که متاسفانه ما آن را در اسماعیلی نمی بینیم.

خانی خاطرنشان کرد: گستردگی و ماموریت های وزارت ارشاد فردی با سابقه و جهادی می طلبد که دانش کافی و تسلط داشته باشد و این شاخصه ها در آقای اسماعیلی نیست. امید است که در گام دوم انقلاب وزارت ارشاد در جهت اجرای منویات رهبری حرکت کند.

یزدی خواه نماینده مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ گفت: مخالفت من با اسماعیلی مسائل فردی و شخصی نیست.

وی افزود: من در راستای کمک به ایشان می گویم، سوالم از اسماعیلی این است؛ او در کارنامه اجرایی مدتی معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان بوده، این استانداری در میزان بودجه خارج از شمول ،رقمی داشته، با این حال انضباط مالی در زمان حضور ایشان در استانداری دیده نمی شود و ماده ۹۱ در مورد ایشان بسیار اجرا شد.

یزدی خواه خاطرنشان کرد: میزان بودجه اصفهان محدود بوده اما در وزارت فرهنگ ۸۵٪ بودجه خارج از شمول است و به تشخیص رییس دستگاه با یک یادداشت می توان بودجه ترتیب داد. من سوال می پرسم که در استانداری اصفهان اقای اسماعیلی چند پرونده داشته است؟

وی در قالب طرح سوال گفت: حالا او می خواهد با ۲۵۰۰ میلیارد بودجه وزارت فرهنگ چطور رفتار کند؟ او در چندصد میلیون تومان تعدادی پرونده داشته اما در وزارت فرهنگ با بودجه خارج از شمول چند پرونده خواهد داشت و چطور در این سطح نظارت کنیم؟

یزدی خواه اشاره کرد: او در ارشاد هیچ سابقه ای ندارد و هنوز که وارد این وزارتخانه نشده اهالی صنفی علیه او موضع گیری کردند.

محمد علیپور در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ در صحن علنی گفت: من موافق کلیه برنامه های آیت الله رییسی بودم و در اکثر مواقع  موافق کابینه بودم، فرهنگ مثل هوا می ماند و اگر صاف و تمیز باشد انرژی زا است، اگر کشوری مورد تهاجم فرهنگی قرار بگیرد بسیار متفاوت از تهاجم نظامی است و ایران سالهاست مورد تهاجم فرهنگی است.

وی افزود: من به خاطر دغدغه ها در عرصه فرهنگ با وزیر پیشنهادی مخالفم چرا که او تجربه و دانش مرتبط را ندارد، این وزارتخانه متولی مسائل مهم و حیاتی کشور است و فردی را می خواهد که از عهده و مسئولیت این وزارت خانه بربیاید. من اسماعیلی را برای این وزارتخانه مناسب نمی دانم.

علیپور خاطرنشان کرد: من برای فرهنگ دغدغه دارم و از وزیر پیشنهادی توقع دارم به دغدغه های ما پاسخ بدهند. در بحث مطبوعات مشکلات جدی وجود دارد، صدور مجوزها دچار مشکل است و اسماعیلی باید بتواند توزیع خدمات را به طور یکسان برای همه استان ها در نظر بگیرد.

صالحی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ گفت: یکی از ضعف های اصلی برنامه اسماعیلی این است که کلی و فاقد راهبرد است، برنامه او باید شامل فرصت ها و تهدیدهای وزارت خانه باشد اما در آخرین نسخه برنامه او هم  این موضوع مشاهده نشد. در برنامه های اسماعیلی تناقض بسیاری وجود دارد و برای هم افزایی نهادهای متولی فرهنگ او هیچ برنامه ای ندارد.

وی افزود: برای امرار معاش و بیمه بازنشستگی هنرمندان هیچ برنامه ای ارائه نشده است، اسماعیلی هیچ اشاره ای به کمبود نیروهای انسانی نکرده است.

صالحی خاطرنشان کرد: تحکیم خانواده توسط برنامه های معاند تحت تاثیر قرار گرفته و کودکان هم جم می بینند، شما برای این موضوع چه برنامه ای دارید؟

وی اظهار داشت:چهره فرهنگ به اندازه کافی غبارآلود شده و امیدواریم در دولت سیزدهم این چهره را غبار بیشتری نگیرد. شاید بهتر بود کسی از اهالی فرهنگ سکان دار این وزارت خانه می شد.

حسین پور در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ گفت: پیام انتخابات شورانگیز ۲۸ مرداد بسیار روشن بود و هدف آن بهبود اوضاع کشور از طریق صندوق رای بود، فرهنگ زیربنای توسعه پایدار است.

وی افزود: خواستگاه انقلاب فرهنگی بود و هنوز هم دشمنانی دارد، برهمین اساس وزیری کارامد معرفی شده است.

حسین پور خاطرنشان کرد: اسماعیلی از نخبه های عرصه فرهنگی و سیاسی است، او مدیر مسئول چندین رسانه بوده و در صدا و سیما هم تجربیاتی مدیریتی دارد، او دارای روحیه میدانی و جهادی است و با وزارتخانه ارشاد کاملا آشنا است و بر مسائل آن اشراف کامل دارد.

وی اظهار داشت: اسماعیلی فردی متعهد و متشخص و معتقد به چند صدایی در رسانه ها است. مشکلات متعدد امروز امان مردم را بریده از همکاران توقع دارم، دولت و کابینه را یاری کنند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها