|
کدخبر: 193586

سیگنال مثبت مجلس به کابینه پیشنهادی رئیسی

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت : نظر نمایندگان مجلس بر اساس نشست‌های برگزار شده در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف نسبت به اکثریت وزیران پیشنهادی رییس جمهوری آیت الله رییسی مثبت است.

سیاست داخلی سیگنال مثبت مجلس به کابینه پیشنهادی رئیسی

غلامعلی کوهساری افزود: در چند روز گذشته وزیران پیشنهادی رییس جمهوری هر روز در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی حضور یافته و گزارشی از برنامه‌ها و راهکارهای خود برای کمک به حل مشکلات کشور در حوزه‌های مرتبط به نمایندگان ارائه دادند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیشتر وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم برنامه‌های خوب و قوی برای حوزه کاری خود ارائه کردند و به احتمال زیاد به غیر از ۲ تا سه وزیر از جمله آموزش و پرورش که تاکنون نتوانسته نظر مثبت نمایندگان مجلس را به خود جلب کنند، سایر وزیران موفق به کسب رای اعتماد مجلس خواهند شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کمیسیون تاکنون جلساتی با حضور رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور، رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، حجت عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، جواد اوجی وزیر پیشنهادی وزارت نفت، علی اکبر محرابیان وزارت نیرو، محمدمهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام خطیب زاده وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزار کرده است.

کوهساری تصریح کرد: اعضای کمیسیون بر اساس برنامه‌های مطرح شده توسط این افراد برای مدیریت کشور در حوزه‌های مختلف نسبت به بیشتر این وزیران پیشنهادی نظر مثبت دارند.

وی گفت: به غیر از کمیسیون‌ها، فراکسیون‌های مختلف از جمله فراکسیون شمال کشور در حال برگزاری جلساتی با وزیران پیشنهادی است که در صورت تایید برنامه‌های آنان در موضوعات و مسائل کلی کشور، رای اعتماد این فراکسیون‌ها را به‌دست خواهند آورد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجموع نظر فراکسیون شمال کشور تاکنون نسبت به سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی مثبت است و امید زیادی برای کسب رای اعتماد مجلس توسط بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد.

به گفته کوهساری، نمایندگان مجلس فرصت دارند تا یک هفته در کمیسیون‌های تخصصی به بررسی کارنامه و ابعاد مختلف شایستگی وزرای پیشنهادی بپردازند و از صبح روز شنبه هفته آینده با مطرح کردن در صحن علنی مجلس و اعلام نظرات موافق و مخالف و پس از آن با جمع‌بندی بررسی‌ها، نتیجه رای اعتماد به کابینه سیزدهم مشخص شود.

وی اظهارداشت: مردم به این نکته آگاهی دارند که مشکلات حاکم بر کشور یک شبه به وجود نیامده تا یک شبه حل شود با این وجود از رییس دولت سیزدهم انتظار می‌رود در دوران فعالیت چهار ساله خود عملکردی مثبت برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم و اشتغال جوانان داشته باشد.

حضرت آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهوری در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی ۲۰ مرداد ماه امسال فهرست وزیران پیشنهادی را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر