|
کدخبر: 193570

واکنش مجلس به برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب وزیر بهداشت از بدنه وزارتخانه برای مجلس مهم است، گفت: ارزیابی من از نشست وزیر پیشنهادی بهداشت با اعضای کمیسیون مثبت بود و به نظرم اکثر همکاران برنامه‌های ایشان را پسندیدند.

سیاست داخلی واکنش مجلس به برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت

یحیی ابراهیمی خاطرنشان کرد: اینکه وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بدنه این وزارتخانه و دارای توانمندی‌ها و سابقه اجرایی خوبی باشد برای مجلس شورای اسلامی مهم است. فرد معرفی شده باید فردی اهل تعامل باشد تا بتواند با همه نهادهای مرتبط با بهداشت در دولت و دیگر دستگاه ها هم‌افزایی داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌محور بودن وزیر پیشنهادی  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دکتر عین اللهی وزیر پیشنهادی برای کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم شخصیت علمی بالایی دارد و استاد تمام دانشگاه است و هم از نظر سابقه انقلابی‌گری و جبهه و جنگ به عنوان یک نیروی ارزشی و ارزشمند شناخته می‌شود.

نماینده مردم دلفان و سلسله(استان لرستان) در مجلس شورای اسلامی به سابقه حضور عین‌اللهی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، شورای گسترش دانشگاه‌ها، مرکز آموزشی پژوهشی درمانی شهید دکتر لبافی نژاد و فرهنگستان علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت علاوه بر داشتن تخصص و تعهد، سابقه اجرایی خوبی را در کارنامه خود داشته و با رده‌های مختلف این وزارتخانه آشنایی دارد و از این نظر گزینه مناسبی برای برعهده گرفتن این دستگاه مهم کشور است.

ابراهیمی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: ارزیابی من از نشست آقای دکتر عین‌اللهی با اعضای کمیسیون مثبت بود و به نظرم اکثر همکاران برنامه‌های ایشان را پسندیدند.

وی با بیان اینکه وزیری می‌خواهیم که مجری خوبی برای اجرای برنامه ششم و هفتم توسعه باشد، گفت: چالش اصلی وزارت بهداشت اکنون مدیریت بیماری کروناست و مجلس شورای اسلامی آماده همراهی با وزیر پیشنهادی برای حل این مشکل است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت رای اعتماد اکثریت نمایندگان به وزیران پیشنهادی دولت خاطرنشان کرد: هر چقدر پشتوانه مردمی و پشتوانه رای نمایندگان به وزیر پیشنهادی بالاتر باشد وزیر با قدرت بالاتری خواهد توانست کارهای وزارتخانه را پیش ببرد.

 وی اضافه کرد: توان اجرایی وزیری که با حدود ۱۵۰ رای وزیر شود با وزیری که پشتوانه ۲۵۰ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را داشته باشد خیلی متفاوت است زیرا نمایندگانی که به وزیر رای اعتماد نداده‌اند بعدا ممکن است برای اجرای برنامه های وی مزاحمت ایجاد کنند اما اگر اکثریت قاطع نمایندگان از ابتدا با برنامه‌های وزیر موافق باشند، تا آخر هم از وی حمایت خواهند کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه نگاه مجلس به ویژه نگاه کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کمک به وزیران پیشنهادی دولت است، گفت: دولتی که قرار است تشکیل شود یک دولت انقلابی است و مجلس انقلابی نهایت تعامل را با آن خواهد داشت تا بتواند در چارچوب یک سری برنامه های مدون کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مسائل کشور را حل و اوضاع را سامان دهد.

 بهرام عین اللهی متولد ۱۳۳۷ متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

عین‌اللهی در حوزه علمی و اجرایی به عنوان رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی فعالیت کرده است.

از دیگر سوابق وی می‌توان به رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی WFME، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو هیات ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی کشور، عضو شورایعالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی کشور، عضو هیات مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورایعالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت درمان و آموزش، رئیس انجمن آموزش علوم پزشکی، عضو مرکز تحقیقات لیزر پزشکی، رییس قطب چشم پزشکی، مشاور بیماری‌های چشم، شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما اشاره کرد.

عین‌اللهی همچنین ۳۵ کتاب، چهار مقاله فارسی و ۹ مقاله انگلیسی در حوزه تخصصی خود تالیف کرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها