|
کدخبر: 193016

وعده تشکیل ستاد ویژه کرونا در وزارت امورخارجه

سخنگوی «کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور» در مجلس گفت:آقای امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه عصر امروز کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور حضور پیدا کرد و تاکید داشت که پس از تصدی وزارت امور خارجه ستاد ویژه کرونا را در این وزارتخانه تشکیل خواهند داد.

سیاست داخلی وعده تشکیل ستاد ویژه کرونا در وزارت امورخارجه

 روح‌الله نجابت در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: آقای امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه عصر امروز کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور حضور پیدا کرد.

وی افزود: گزینه پیشنهادی وزارت خارجه در ابتدای این جلسه به بیان رویکرد‌های این وزارتخانه پرداخت و پس از آن نمایندگان دغدغه‌ها و نکات خود را مطرح کردند و در نهایت وزیر امور خارجه به سوالات نمایندگان و دغدغه‌های آن‌ها پاسخ داد.

نجابت اظهار داشت : همچنین گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه بر سیاست خارجه همسایه محور و آسیا محور تاکید داشتند.

این نماینده مجلس گفت: همچنین گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه تاکید جدی بر بهره‌گیری از دستاورد‌های میدانی در حوزه دیپلماسی داشتن و موضوع دیگری که ایشان تاکید کردند موضوع نگاه به شرق بود.

وی اظهارداست: موضوع دیگر راهبرد‌های دیپلماسی در سیاست‌های خارجی طراز انقلاب اسلامی بود که به خوبی از جانب گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه ترسیم شد.

نجابت ادامه داد: نکته قابل توجه برای همکاران بنده در کمیسیون این بود که ۴۰ درصد برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه اقتصاد محور بود که در یک قالب زمانبندی شده موضوعات احصا شده است؛ در این حوزه مباحث مربوط به کشاورزی، مباحث مربوط به منابع طبیعی کشت فراسرزمینی و انرژی دیده شده و در نهایت این قول را دادند که به محض نشستن بر کرسی وزارت امورخارجه  ستاد ویژه کرونا را در وزارت امور خارجه تشکیل خواهند داد تا همه ظرفیت‌هایی برای تامین واردات واکسن و اقلام دارویی در وزارت امورخارجه به کار گرفته شود.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها