|
کدخبر: 190503

افزایش جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: جلسات مجلس یک هفته پس از معرفی کابینه پیشنهادی دولت، به صورت ۲ یا ۳ شیفت کاری تشکیل می‌شود، تا در نهایت مراحل اخذ رای اعتماد طی و دولت تشکیل شود.

سیاست داخلی افزایش جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی توصیه رهبر انقلاب مبنی بر تسریع در روند تشکیل دولت جدید، گفت: نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند در صورت معرفی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور با تمام توان در جلسات ۲ یا ۳ شیفته برنامه وزرای پیشنهادی را بصورت کارشناسی بررسی کنند تا دولت بتواند در سریع ترین زمان ممکن زمام امور را به دست گیرد و برای حل مشکلات مردم کارش را آغاز کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی، وزرا توسط رئیس جمهور تعیین و برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی می‌شوند در این راستا براساس آـیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور نیز موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف، ضمن تقدیم برنامه‌های کلی، وزرای پیشنهادی خود را که از تجربه و تخصص برخوردار هستند را همراه با شرح حال، برنامه‌ها، سوابق و سمت‌های علمی و اجرائی و سایر امتیازات قابل استناد، به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: پس از اعلام وصول نامه رئیس جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی، بررسی معرفی‌نامه‌ها و مستندات آن از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس در کوتاه ترین زمان ممکن در چند شیفت کاری توسط نمایندگان انجام خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: هیئت رئیسه مجلس برای تسریع در فرآیند بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی، جدول زمانی برای حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی آماده کرده که به محض دریافت و اعلام فهرست کابینه، این جدول عملیاتی خواهد شد.

موسوی افزود: مطابق آیین نامه، جلسات مجلس یک هفته پس از معرفی کابینه پیشنهادی دولت، برای بحث و بررسی خط‌مشی و اصول کلی برنامه دولت و أخذ رأی اعتماد برای هیأت وزیران، به‌طور متوالی و در صورت نیاز به صورت ۲ یا ۳ شیفت کاری تشکیل می‌شود، تا در نهایت مراحل اخذ رای اعتماد طی و دولت تشکیل شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که با استقرار هرچه سریعتر دولت جدید، اقدامات و اجرای برنامه های رئیس جمهور برای حل مشکلات اقتصادی مردم و کاهش فشار معیشتی به مردم آغاز شود تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد در چارچوب وظایف و اختیارات خود به دولت برای رفع مشکلات کشور کمک کند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها