|
کدخبر: 182511

احتمال حضور نمایندگان در دولت رئیسی

عضو مجمع تشخیص مصلحت در خصوص احتمال حضور نمایندگان در دولت رییسی گفت: قصاص قبل از جنایت نباید کرد.

سیاست داخلی احتمال حضور نمایندگان در دولت رئیسی

«غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با یک دست شدن دولت و مجلس گفت: این تجربه در حال تکرار شدن است و تازگی ندارد، در مجلس هفتم که دولت احمدی نژاد بر سر کار بود، مجلس و دولت همسو بودند و در همان موقع هم به این سوال پاسخ دادم. اصولگرایی اقتضاء می کند هم دولت پایبند اصول باشد و هم مجلس و این دو بر سر اصول با یکدیگر معامله،نمی کنند. اینگونه نیست که برای رعایت اصول در مقابل هم کوتاه بیایند پشتوانه اش هم این بود که آقای احمدی نژاد ظهور ابتدایش از سوی اصولگرایان بود و بعداز چرخش او، جماعت اصولگرا و مجلس اصولگرا از او روی گردان شدند اما این تجربه در مورد جریان رقیب اتفاق نیفتاد، چرا؟ زیرا به اصول پایبند نیستند، اصولی را ندارند که پایبند باشند، اصولی را اعلام نمی کنند که قابلیت بازخواست داشته باشد. اصولگرایی اقتضاء می کند که جریان اصولگرا پایبند به اصول باشد چه دولت و چه مجلس، اگر هر دو اصول را رعایت کردند هم زیستی مسالمت آمیز خواهد بود.

او ادامه داد: مجلس نباید هرگز از وظایف نظارتی خود نسبت به دولت کوتاه بیاید. باید عمل کند و پایبند اصول هم باشد. نمایندگان قسم می خورند که به قانون اساسی و آئین نامه داخلی پایبند باشند. نظارت مجلس اقتضاء می کند در مقطع لازم تذکر بدهند، تحقیق و تفحص کنند، استیضاح کنند و پایبند به این قوانین و قواعد متناسب با شرایط جمهوری اسلامی باقی بمانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در خصوص احتمال حضور نمایندگان در دولت رییسی گفت: قصاص قبل از جنایت نباید کرد. اظهارنظر نسبت به این مسئله قبل از اینکه کابینه رییسی معرفی شود خیلی بیجا است چرا؟ چون اینها همه گمانه زنی است بگذارید ببینیم که چه اتفاقی می افتد بعدا نظر بدهیم.

منبع: برنا

ارسال نظر