|
کدخبر: 181878

راهکارهایی برای بهبود وضعیت بورس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم شفاف سازی و ارائه اطلاعات دقیق به سرمایه گذاران در بورس، در خصوص برنامه هایی که دولت جدید باید در حوزه بورس داشته باشد توضیحاتی را برشمرد.

بورس راهکارهایی برای بهبود وضعیت بورس

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان با بیان اینکه عملکرد مدیران بازار سرمایه در تدوین برنامه­ های جامع و اجرای برخی طرح ­های بنیادی بسیار مهم است گفت: دولت جدید، علیرغم آنکه با یکسری مشکلات اقتصادی مواجه است اما امیدواریم برنامه­ های مدونی در جهت بهبود بازار تدوین و اجرا کند که شاهد بازگشت رونق به بازار و اعتماد مجدد مردم به سرمایه گذاری در بورس شویم.

وی در ادامه توضیح داد: ورود نقدینگی به بازارهای غیرمولد اثرات مخرب مستقیمی بر مصرف، رفاه و معیشت جامعه دارد. این امر در اقتصاد کشور، تورم ایجاد کرده و اثرات منفی بر رفاه جامعه و مردم دارد. به همین دلیل سیاست­ گذاران با بهره‌گیری از ابزارهای قدرتمندی همچون مالیات و غیره باید سعی کنند سرمایه ­های مردم در جهت تولید و اشتغال سرمایه­ گذاری شود.

نماینده مردم تاکستان با اشاره به این نکته که بورس می تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری عامه مردم باشد اما نباید در این مسیر وارد وادی هیجان زدگی شد؛ تصریح کرد: امیدوارم با برنامه­ های در دست اجرا، شاهد رونق دوباره در بخش تولید کشور بوده و با جلوگیری از تورم بالا، شاهد گسترش اشتغال و فعالیت­ های اقتصادی و ساماندهی بازار سرمایه در کشور باشیم.

وی به اصلاح برخی قوانین در دولت جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به اعمال تحریم ­ها طی سال­های اخیر، شاهد نیاز شدید کشور به نقدینگی در بخش­های مختلف تولید هستیم از این رو بهتر است در بازار سرمایه طرح ­های بنیادی به ­زودی شکل اجرایی به خود بگیرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اصلاحات قابل ­توجهی در مجلس شورای اسلامی به ویژه توسط کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفته که می ­تواند سیستم مالیاتی کشور را متحول کرده و منجر به برداشتن قدم­ هایی جدی در جهت اصلاح سیستم موثر و جلوگیری از فرار مالیاتی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در ایجاد تورم، نقدینگی­ های سرگردان مردم است، عنوان کرد: یکی از سیاست­ های اصلی مدیران و دست­ اندرکاران بازار، جهت ­دهی به نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید، اشتغال و فعالیت ­های سازندگی کشور است چراکه ورود نقدینگی ­های سرگردان به بازارهای دلالی و کسب سودهای کلان، عامل تورم بالا در اقتصاد کشور می ­شود.

وی افزود: در صورت عدم هدایت نقدینگی­ و سرمایه ­های سرگردان به بخش تولید و اشتغال بلاشک شاهد هجوم نقدینگی ­ها به بازارهای سفته بازانه خواهیم بود که حباب این بازارها نه تنها زیان و دود آن به چشم کشور و دولت می­رود بلکه منجر به ضرروزیان عموم مردم و سرمایه‌گذاران خواهد شد از این رو لازم است تا برنامه­های سازنده­ای در این حوزه تدوین شود.

 

منبع: سنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها