|
کدخبر: 182200

ترقی:دولت حداقل ۱۰ چالش مهم سر راه خود دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ملاک ما استفاده از افراد شایسته و کارآمد است و همه باید در پی کمک به دولت و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشیم و نباید از دولت سهم‌خواهی کنیم.

سیاست داخلی ترقی:دولت حداقل ۱۰ چالش مهم سر راه خود دارد

«حمیدرضا ترقی» درباره ترکیب احتمالی کابینه سیزدهم، گفت: با توجه به شناختی که از سید ابراهیم رییسی داریم، او به شکل طبیعی از همکارانی در دولت استفاده خواهد کرد که فارغ از نگاه جناحی دارای شاخصه‌های انقلابی، پاکدستی، کارآمدی و شایستگی اجرایی، پایبندی به بیانیه گام دوم انقلاب و برخورداری علمی باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: سمت و سوی نگاه رییس جمهوری منتخب بر مبنای ادامه مسیر انقلاب خواهد بود. بنابراین فسادستیزی و ساده زیستی از برنامه‌های رییسی خواهد بود و با این رویکرد طبیعتا خیلی از افراد از دایره همکاری با او خارج و افرادی که دارای این شاخصه‌ها باشند وارد دولت منتخب خواهند شد.

ترقی، درباره تمایل اعضای شورای وحدت برای حضور در کابینه سیزدهم، افزود: ملاک ما استفاده از افراد شایسته و کارآمد است. همه باید در پی کمک به دولت و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشیم و نباید از دولت سهم‌خواهی کنیم.

وی ادامه داد: دولت در ایران حزبی تشکیل نمی‌شود. اگر دولت حزبی بود طبیعتا انتظار این بود که حزب برنده تشکیل دولت دهد، ولی چون در سیستم انتخاباتی فعلی، موضوع فراحزبی و دولت فراگیر است، انتظار نداریم یک یا دو حزب شریک در ائتلاف، همه کاره دولت شوند.

ترقی با بیان اینکه جلب رضایت مندی مردم مهم‌ترین مساله ای است که باید در اولویت دولت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با تشکیل دولتی کارآمد دل آن عده از مردم که گلایه دارند و در انتخابات شرکت نکرده‌اند را به دست بیاوریم.  

این فعال اصولگرا اظهار کرد: دولت حداقل ۱۰ چالش مهم سر راه  خود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به کاهش ارزش پول، معضل کرونا، کسری بودجه، بدهی‌هایی که دولت بر عهده دارد، مشکلات اجتماعی و کاهش امنیت شغلی اشاره کرد.

ترقی درباره تاثیر روابط خارجی در حل این چالش‌ها، بیان کرد: رییسی در سخنان خود بر جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور تاکید کرده است. اگر سرمایه‌های ایرانیان جذب شود، می‌تواند در تولید و سرمایه گذاری به کشور کمک جدی کند.

 وی در عین حال گفت: لوایح FATF  برای جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور مانع محسوب نمی‌شود و آنها می‌توانند سرمایه خود را از مسیرهای دیگر وارد کشور کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره پیگیری موضوع برجام در دولت سیزدهم، اظهار کرد: برجام هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد. اگر در مذاکرات به همه ابعاد موضوع توجه شود و مانند گذشته موانع مختلف تحریمی برای ایران درست نکنند، دولت سیزدهم آن را پیگیری کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها