|
کدخبر: 172933

اسرائیل هم برای آتش بس شرط گذاشت

منابع مصری می‌گویند رژیم صهیونیستی آتش‌بس را به توقف کامل حملات گروه‌های فلسطینی مشروط کرده است.

سیاست داخلی اسرائیل هم برای آتش بس شرط گذاشت

یک منبع آگاه در قاهره به خبرگزاری تاس گفت: مصر برای تحقق آتش‌بس موقت در چارچوب یک توافق فراگیر درباره آتش‌بس تلاش می‌کند. این آتش‌بس باید شامل تعهدی درباره کنترل تحرکات شهرک‌نشینان و توقف مصادره املاک فلسطینی‌ها و قتل و حملات علیه غیرنظامیان همراه با تضمین پایبندی گروه‌های فلسطینی به حفظ آرامش باشد.

این منبع اعلام کرد: گروه‌های فلسطینی خواهان اعمال فشار بر اسرائیل با هدف از بین بردن دلایل تنش نظامی مثل عملیات یورش به مسجد الاقصی از سوی پلیس و شهرک‌نشینان و تضمین احترام به آزادی مذهبی در شهر قدس و توقف ساخت شهرک‌ها هستند.

به گفته منبع مذکور توقف عملیات نظامی به میزان تحقق اهداف و پایان حملات موشکی به شهرهای اسرائیل بستگی دارد. تماس‌ها همچنین در عرصه بین المللی با کمیته چهارجانبه میانجیگران بین المللی و در چارچوب شورای امنیت که قرار است امروز(یکشنبه) نشستی را برگزار کند، ادامه دارد.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند مصر امروز پیشنهاد آتش‌بس انسانی در نوار غزه به مدت چند ساعت را برای نجات زخمی شدگان از زیر آوارها و بیرون آوردن اجساد شهدا و انتقال بیماران بدحال به بیمارستان‌های مصر داد.

این منابع می‌گویند رژیم صهیونیستی آتش‌بس را به توقف کامل حملات گروه‌های فلسطینی مشروط کرده است.

همچنین عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر با یوسی کوهن، رئیس دستگاه موساد تماسی را درباره آتش‌بس برقرار کرد. طرف اسرائیلی می‌خواهد تظاهرات در کرانه باختری طی دوره آتش‌بس متوقف شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها