|
کدخبر: 165379

خودکشی اصلاح طلبان با حمایت از لاریجانی در انتخابات

نایب رئیس مستعفی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت دولت روحانی در اذهان مردم، نامطلوب‌ترین دولت پس از انقلاب است. موسوی لاری همچنین می‌گوید ائتلاف با دولت نباید از سوی اصلاح‌طلبان تکرار شود.

سیاست داخلی خودکشی اصلاح طلبان با حمایت از لاریجانی در انتخابات

عبدالواحد موسوی لاری  اظهارکرد: در طول این ۸ سال دولت روحانی، رقبای دولت و رسانه ملی آنقدر بر ناکارآمد و ناموفق بودن دولت از هر طریقی تأکید کردند که اکنون به نظر من ‌این دولت، در اذهان عمومی نامطلوب‌ترین دولت پس از انقلاب است. البته خود دولت هم مقصر بود.

موسوی لاری البته توضیح نداده که آیا به جای گذاشتن رکوردهای تورمی ۶۰۰ تا ۸۰۰ درصدی در اقلام مختلف در طول ۸ سال و همچنین زدن دومین رکورد تورمی در طول ۳ دهه گذشته (پس از دولت هاشمی) فضاسازی منتقدان است، یا نتیجه واقعی سوء تدبیر دولتی که جز برجام، هیچ برنامه دیگری نداشته است.

وی در ادامه این گفت‌وگو درباره احتمال ائتلاف با جریان اعتدالی و حمایت از علی لاریجانی اظهارکرد: به نظر من تجربه دولت روحانی به اصلاح‌طلبان دیکته کرده است که باید با هویت و لباس خود وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شوند. اگرچه معتقدم این دولت نقاط قوت بسیاری داشته است، اما اصلاح‌طلبان به دلیل نبود تعامل مناسب از دولت گلایه‌مند هستند. این در شرایطی است که روحانی تعارضی با اصلاح‌طلبان نداشت و در گذشته هم برخوردی میان آنها وجود نداشته است، اما لاریجانی در گذشته نوک پیکان حمله به اصلاح‌طلبان بوده است. خیلی بعید می‌دانم کلیت اصلاح‌طلبان در تشکیلاتی جای بگیرند که لاریجانی محور آن باشد.

حمایت از لاریجانی حتی به عنوان گزینه آخر برای حضور در انتخابات هم مطرح نخواهد بود؟

موسوی لاری در پاسخ این سؤال گفت: اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند حتی اگر در انتخابات ریاست جمهوری گزینه‌ای هم نداشته باشند، مانند افراد عادی در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ بنابراین وجود چنین گزاره‌ای خیلی بعید به نظر می‌رسد ممکن است برخی افراد اصلاح‌طلب با تصمیم شخصی به لاریجانی رأی دهند. حتی حزب کارگزاران که برخی چهره‌های مؤثرشان اعلام کرده بودند حمایت از لاریجانی هم ممکن است یکی از گزینه‌های آنان باشد، پس از ارزیابی نظریات بدنه اصلاح‌طلبی به این جمع‌بندی رسیدند که این موضوع نوعی خودکشی سیاسی است و اگر به آن سمت بروند برای همیشه از گردونه خارج خواهند شد.

وی ضمن تأیید از دست رفتن پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان، درباره دلخوری‌های عارف از اصلاح‌طلبان هم گفت: هویت عارف، اصلاح‌طلبی است و از آن فاصله نگرفته، اما او از اصلاح‌طلبان گله‌مند بوده و معتقد است اگر بخشی از فعالان این جریان سیاسی نسبت به عملکرد او در فراکسیون امید مجلس قبل انتقاداتی دارند، باید در جلسه‌ای توضیحاتش را می‌شنیدند و بعد داوری می‌کردند که به اعتقاد من گلایه درستی است. بنابراین موضوع جریان‌سازی موازی مطرح نیست، چرا که اصلاحات محصول یک‌گذار تاریخی است که انشعاب از آن به سادگی اتفاق نخواهد افتاد.

یادآور می‌شود شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پی استعفای عارف و موسوی لاری از ریاست و نایب‌رئیسی آن، اسفند گذشته بدون اعلام رسانه‌ای منحل شد.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر