|
کدخبر: 164524

زمزمه های کاندیداتوری نوه امام برای انتخابات۱۴۰۰

مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب اخیراً دیداری با تولیت آستان امام خمینی(ره) دیداری صورت داده است و طی شنیده‌ها، سید حسن خمینی در این دیدار برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قول مساعد البته در صورت لزوم داده است.

سیاست داخلی زمزمه های کاندیداتوری نوه امام برای انتخابات۱۴۰۰

با این که هنوز فضای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آن گونه که باید و شاید گرم و جنجالی نشده است، اما جریانات و احزاب مختلف بنا دارند با نشست‌ها و اظهارنظرهای انتخاباتی بر گرم‌تر شدن تنور انتخابات بیفزایند.

جریان اصلاح طلب با راه‌اندازی جبهه اصلاحات ایران به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ورود کرده است و اکنون این جبهه در حال تشکیل سازوکارهای انتخاباتی بوده و بررسی و تعیین شعارهای سراسری انتخاباتی، تدوین منشور اخلاقی اصلاح طلبان، طراحی و تدوین پیش نویس راهبردهای کلان در گفتمان اصلاح طلبان، طراحی و تدوین الگوی مناسب برای راه‌اندازی ستاد انتخاباتی، تعیین شرایط حمایت از نامزدهای انتخاباتی از جمله مأموریت‌های کمیته‌های این جبهه است.

طبق اخبار واصله جبهه اصلاحات ایران، طرح «سرا» را برای تعیین نامزدهای خود در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران را در دستورکار دارد و بنا دارد با استفاده از این طرح و با رجوع به بدنه اجتماعی خود و رأی‌گیری درباره نامزدها لیست نهایی را منتشر کند.

جبهه اصلاحات ایران که بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی معروف به چریک پیر ریاست آن را برعهده دارد هنوز به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ورود نکرده است اما گفته می‌شود که سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، سید حسن خمینی تولیت آستان حرم مطهر امام(ره)، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی، مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات، سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، محمدعلی افشانی شهردار اسبق تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و کاندیدای اصلاح طلبان در سال ۸۴ از جمله نامزدهایی هستند که توسط احزاب به جبهه اصلاحات ایران معرفی شدند.

بناست که جبهه اصلاحات ایران در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد نهایی اصلاح طلبان برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب و معرفی کند. بنابراین احزاب اصلاح طلب دیدارهای جداگانه‌ای با شخصیت‌های مختلف این جریان صورت دادند.

مجمع ایثارگران اصلاح طلب به دبیرکلی جواد امام، اخیراً دیداری با سید حسن خمینی تولیت آستان مطهر امام راحل دیداری صورت داده است و طی شنیده‌های خبرنگار فارس سید حسن خمینی در این دیدار برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قول مساعد را در صورت لزوم داده است.

روزنامه اعتماد وابسته به حزب اعتماد ملی طی مطلبی با عنوان نقد کاندیدای احتمالی به قانون انتخابات از احتمال بالای کاندیداتوری سید حسن خمینی خبر داده و گفته که مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب بیش از همه به طور جدی به دنبال این است که زمینه حضور سید حسن خمینی را فراهم کند.

 

ارسال نظر