|
کدخبر: 164223

اهتمام جدی برای انتخاباتی در شان مردم

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت کشور به عنوان مسوول اجرای مستقیم انتخابات با اهتمامی جدی به دنبال برگزاری انتخاباتی باشکوه در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سیاست داخلی اهتمام جدی برای انتخاباتی در شان مردم

 جمال عرف در همایش ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق تقویم، هفتاد روز زمان تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است، گفت: باید محور برنامه و حرکت مان ارتقای روند مشارکت سیاسی و ترغیب بیشتر مردم به حضور در این عرصه مهم انتخاباتی باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه عدالت محور برنامه و کار ما باید باشد با استناد به آیه ای از قران کریم، تاکید کرد: باید در همه حال و شرایط عدل و تقوا را در ثقل حرکت و برنامه هایمان قرار دهیم.

عرف با بیان این که ما به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در کشور وظیفه حفظ حقوق عامه مردم، داوطلبین و دفاع از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داریم، اظهار کرد: چیزی که به ما کمک می کند به نقطه تعادل در این سه حوزه برسیم، اجرای صحیح قانون است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون¡ مسوولیت تعیین صلاحیت داوطلبان به عهده هیات های اجرایی است و هیچ دستگاهی نمی تواند جای هیات های اجرایی بشیند و قضاوت کند و در این راستا فرمانداران باید روسای هیات های اجرایی در شهرستان با تبعیت و پیروی از قانون به برگزاری انتخابات سالم و قانونی در کشور کمک کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور با برشماری چهار مولفه اساسی اساسی انتخابات یعنی، سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت¡ گفت: وزارت کشور به عنوان مسوول اجرای مستقیم انتخابات با اهتمامی جدی به دنبال برگزاری انتخاباتی باشکوه و در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عرف تصریح کرد: برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در این عرصه باید همه تلاش ها معطوف به افزایش مشارکت بیشتر سیاسی مردم و داوطلبین برای حضور در انتخابات باشد.

رییس ستاد انتخابات کشور در این خصوص گفت: وزارت کشور کماکان آماده پذیرش دیدگاهها و نقطه نظرات سازنده در خصوص افزایش مشارکت سیاسی است و در این عرصه هر ایده و راهکاری که به ذهن و اندیشه فرمانداران سراسر کشور می رسد، مکتوب به ستاد انتخابات کشور ارسال کنند.

عرف یکی از ظرفیت های افزایش مشارکت را در شرایط کنونی، ارتباط سازمان یافته با گروه های مرجع، سمن ها و معتمدین محلی دانست و تصریح کرد: معاونین سیاسی استانداران و فرمانداران سراسر کشور در این بازه زمانی تقریبا دو ماهه باید ارتباط و حضور میدانی خود را در میان مردم تقویت کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

ارسال نظر